בקצרה:
  • סקודה תשווק את הפאביה גם בגרסה מפוארת
  • ה"מונטה קרלו" תאופיין במראה חיצוני ופנימי ייחודי
  • הפאביה הרגילה צפויה לנחות כאן רק ברבעון השני
בהשראת מונטה קרלו: עבור היצרנית הצ'כית, השם מונטה קרלו מיועד לגרסאות בכירות עם מאפייני עיצוב ספורטיביים, מקבילה לגרסאות FR בסיאט, R-ליין בפולקסווגן, S-ליין באודי. כעת, יותר מעשור לאחר הופעת בכורה על פאביה (דור 2) ב-2011, גם הדור הרביעי בשושלת יוצע בגרסת מונטה קרלו. ואלה איורים רשמיים ראשוניים.
מה אנחנו יודעים: השינויים ביחס לגרסה הרגילה כוללים סבכה קדמית מושחרת, מסיט אוויר בפגוש אחורי וחישוקים קלים שונים. עוד היא מקבלת צביעת מרכב דו-גונית, במקרה זה אדום עם גג שחור. גם תא הנוסעים זוכה לנגיעות ייחודיות עם גימורים אדומים, הגה שלוש צלעות (שתיים בגרסאות הרגילות) ומושבים ספורטיביים יותר. לוח המחוונים הדיגיטלי ("10.25) ומסך המגע ("9.2) נותרו ללא שינוי.
הדור הרביעי של פאביה מתבסס על פלטפורמת MQB-A0 המודרנית של קונצרן פולקסווגן, עם ממדים גדולים משמעותית (מרכב ארוך ב-11 ס"מ, בסיס גלגלים ארוך ב-9.5 ס"מ) מהדור הקודם, שמגדילים משמעותית את מרחב המחיה לנוסעים. המונטה קרלו תשווק עם אותם מנועי בנזין מוגדשים: שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (110 כ"ס), ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס), שניהם עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד.
מה אנחנו חושבים: דגמי סופר-מיני מודרניים זוכים כיום לביקוש גבוה דווקא בגרסאות בכירות. בין היתר משום שהם שייכים לקטגוריה המשלבת היטב בין יכולת עירונית ובין עירונית. יבואנית סקודה עוד לא הודיעה האם תשווק כאן את הפאביה בגרסת מונטה קרלו, אבל גם הגרסה הרגילה צפויה להיות אחת המתמודדות הבולטות בקטגוריה.