בקצרה:
  • החשמליות מגיעות לכל קטגוריה, ועכשיו גם למוטורהום
  • מרצדס EQV החשמלי מציע צמד מיטות זוגיות ומטבח מלא
  • והוא ישווק גם בישראל, אבל רק בהזמנה מיוחדת
מוטרהום חשמלי: ה-V קלאס מרקו פולו, הוא גרסת מוטורהום לוואן של מרצדס ותשובה לפולקסווגן טרנספורטר קליפורניה האייקוני. אלא שכעת מרחיבה היצרנית הגרמנית את ההיצע ומוסיפה גרסת צימר על גלגלים ל-EQV החשמלי - גרסת מוטורהום ייעודית שפותחה בשיתוף חברת סורטימו (Sortimo) השוויצרית, המתמחה בהסבת ואנים לצרכים שונים.
מה בתפריט? גג מתרומם חשמלית והופך לאוהל עם מיטה זוגית, מיטה נוספת בחלק התחתון לאחר קיפול המושבים, אבל בשונה מהמרקו פולו הרגיל בו המטבח מותקן בפנים, כאן תיאלצו לחתוך סלט בחוץ שכן המטבח מוצב בתא המטען וכולל כיור, צמד יחידות כיריים, מקרר ותאי אחסון לכלי אוכל ובישול. נעדרת נוספת מהרשימה היא צילונית נפתחת, שולחן וכסאות מתקפלים. על הגג מותקנים פאנלים סולריים בהספק כולל של 400 וואט הטוענים את מצבר העזר שמשמש לציוד הקמפינג.
מה עוד צריך לדעת: כמו בדגם הרגיל, גם כאן המנוע החשמלי משחרר 204 כ"ס שעוברים לגלגלים הקדמיים, זאת בשונה מה-V קלאס בעל ההנעה האחורית. סוללות 100 קוט"ש מאפשרות טווח נסיעה של 363 ק"מ בין טעינות, כ-55 ק"מ פחות מהטווח הרשמי של הגרסה הרגילה כתוצאה ממשקל עצמי ומקדם גרר גבוהים יותר. שימוש בעמדת טעינה מהירה (110DC) יאפשר למלא את הסוללה ל-80% בתוך 45 דקות.
מה אנחנו חושבים: ה-EQV מרקו פולו הוא אומנם סנונית ראשונה בקטגוריית המוטורהומים באירופה, שזוכה לפופולריות גדלה בהתמדה. אבל נראה שכמו בגרסאות הרגילות, גם כאן המרקו פולו החשמלי נחות מגרסת הדיזל. הוא פחות מפנק ממנה ובעיקר נטול הנעה כפולה שמאפשרת להגיע הרחק מהאספלט.