בקצרה:
  • סביבת הנהג של E קלאס חדשה נחשפת
  • עם מסכים בהשראת EQS ויכולות מפתיעות
  • תנחת כאן בסוף השנה
שדרוג דיגיטלי: מרצדס חושפת תמונות ופרטים ראשונים על תא הנוסעים ומערכות המולטימדיה של E קלאס חדשה (מכונה W124), דור שישי בשושלת מכונית הסלון הגרמנית שתוצג בחודשים הקרובים ותנחת כאן בסוף השנה. היא תהיה דגם ראשון מבין הסדרות הוותיקות של מרצדס עם סידור מסכים דומה לדגמים החשמליים המודרניים דוגמת ה-EQS. בשונה מהן, כאן עם לוח מחוונים דיגיטלי שמופרד ממסך המגע המרכזי, ומסך נוסף ייעודי לנוסע.
מרצדס לא חושפת את גודל המסכים, אבל כן מציינת כי מערכת ההפעלה מבוססת כעת על מחשב מרכזי יחיד המאפשר העברת מידע מהירה יותר. בנוסף, היכולות מבוססות יותר על תוכנה ופחות על חומרה, במטרה לאפשר עדכוני OTA (דרך רשת האינטרנט) בעתיד. עוד נציין כי הוויתור על משטח המגע ב-E קלאס היוצאת מאפשר תא אחסון גדול יותר בין המושבים.
יש גם טיקטוק: מסך המגע הייעודי לנוסע מלפנים יוכל לראשונה להציג וידאו גם בזמן נהיגה, והמסך יופעל שם רק במקרה וישב מולו נוסע. מצלמה יעודית תסרוק את עיני הנהג ותפחית את בהירות המסך במידה והוא ינסה לצפות בתכנים במקום להסתכל על הכביש. עוד ישולבו בו אפליקציות ייעודיות כמו טיקטוק, המשחק "אנגרי בירדס" ותוכנת זום לניהול שיחות וידאו, באמצעות מצלמת סלפי שתותקן מעל המסך המרכזי. כל האפליקציות יהיו פעילות רק בזמן חניה, ובעתיד תתאפשר הורדה של אפליקציות נוספות.
מערכת ההפעלה הקולית תורחב ותאפשר פקודות קוליות גם ללא ההנחיה "היי מרצדס". מערכת ללמידת הרגלי הנהג כוללת פעולות מוגדרות מראש - למשל, הפעלת חימום המושבים ושינוי תאורת האווירה מתחת לטמפרטורה מסוימת, או בחירה בצבעי תאורה אחרים בשעות לילה מאוחרות. המערכת נתמכת בינה מלאכותית כך שלאחר תקופת למידה היא תוכל לבצע פעולות אוטומטיות כמו פתיחת חלון הנהג בעת ההגעה לחניון במקום העבודה, או הפעלה של אוורור המושבים לאחר יציאה מאימון כושר.
בנוסף, מערכת חדשה תזהה תחושת בחילה ומיד תטה באופן מתון את המושב, תזרים אוויר נקי מבחוץ ותתאים את תאורת האווירה - ואפילו את הריח - על מנת לשפר את התחושה לנוסעים. בהמשך יותקן ממשק עם פריטים לבישים כמו שעונים חכמים, ומדידה של רמות לחץ נפשי, איכות השינה ומדדים אחרים.
ה-E קלאס החדשה תוצע הפעם רק בתצורות סדאן וסטיישן - בעוד גרסאות קופה וקבריולה יוחלפו בגרסה ייעודית שתכונה CLE. כל מנועי הבנזין והדיזל יקבלו מערכת היברידית (48V) בעוד הגרסה ההיברידית-נטענת תציע טווח נקי מזיהום של כ-120 ק"מ, יותר מכפול מהגרסה המוחלפת. יש להניח כי כמו בעבר, מרצדס תציע מיתלי אוויר כאופציה וגם מערכת היגוי אחורי אקטיבי.
מה אנחנו חושבים: מרצדס E קלאס נחשבת לאחד הדגמים השמרניים ביותר בתעשיית הרכב, וגם לאחד המצליחים ביותר בשוק היוקרה, עם קהל לקוחות מגוון החל מנהגי מוניות ועד מנהלים בכירים. ומצרדס מנסה להתנער מהתמיד השמרנית הזו ולפנות גם לקהל לקוחות צעיר מבעבר, כזה שמעריך הרבה יותר מסכים גדולים ואתרי שיתוף חברתיים מאיכות ריפוד העור. לטסלה זה הצליח, מעניין יהיה לראות האם גם במרצדס זה יעורר את השינוי המבוקש.