בקצרה:
  • יונדאי אלנטרה החדשה תשווק רק עם מנוע היברידי
  • תמוצב כמחליפת האיוניק ששיווקה יופסק בקרוב
  • המחיר 148 אלף שקל יקר ב-13 אלף שקלים (כ-10%) מהדגם הקודם
מה שבע: זהו דור שביעי למשפחתית הקוריאנית שהוצגה לראשונה לפני 30 שנה והדגם הנמכר ביותר של היצרנית בהיסטוריה עם כמעט 14 מיליון יחידות במשך השנים. האלנטרה החדשה תהיה ראשונה שמשווקת עם מערכת הנעה היברידית המוכרת מהאיוניק שנמצאת בסוף דרכה, אותה היא צפויה להחליף במשבצת ה"משפחתית של יונדאי".
כמו באיוניק, גם כאן משולב מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (105 כ"ס) עם מנוע חשמלי (43 כ"ס) והתפוקה המשולבת עומדת על 139 כ"ס. אלה 12 כ"ס יותר ממנוע הבנזין הוותיק באלנטרה היוצאת. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד (שישה אוטומטית בעבר). הביצועים שופרו עם זינוק מהיר יותר ל-100 קמ"ש (10.5 לעומת 11.6 שניות). גם צריכת הדלק התיאורטית טובה משמעותית: הנתון הרשמי עומד על 22.7 ק"מ לליטר.
גדולה ומאובזרת יותר: האלנטרה מבוססת על פלטפורמה חדשה והיא גדולה כמעט בכל ממד. עם עוד 5.5 ס"מ לאורך (467.5 ס"מ), 2.5 ס"מ לרוחב (182.5 ס"מ) ו-2 ס"מ לבסיס הגלגלים (272 ס"מ). היא נמוכה ב-3 ס"מ (142 ס"מ) ותא המטען גדל במעט (474 ליטר, 16+ ליטר).
יונדאי מבטיחה שיפור משמעותי באיכות הנסיעה - הלא מבריקה בדגם הקודם - הודות לפלטפורמה קשיחה יותר, מתלה אחורי מודרני (רב-חיבורי לעומת קורת מתח) וכיול מחדש למתלה הקדמי (מקפרסון כבעבר) ולמערכת ההגה. שיפור ברור הוא באבזור הבטיחות שכולל מלבד בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית, גם שמירה על נתיב (רק תיקון בעבר). לגרסה הבכירה יש גם התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי), התרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
אבזור הנוחות בגרסת הבסיס - המיועדת כמובן לשוק המוסדי - כולל בין היתר מסך מגע בגודל "8, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה, בקרת אקלים מפוצלת ואפשרות הנעה מרחוק. הגרסה היקרה (150 אלף שקל) מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), משטח טעינה אלחוטי, חלון שמש וחישוקי "17 במקום "16.
מה אנחנו חושבים: יונדאי צועדת קדימה ובכל דגם חדש שהיא מציגה בשנים האחרונות ניכרת התקדמות מרשימה מבחינת מראה, סביבת נהג ותא נוסעים וגם איכות נסיעה. ואפשר להמר שגם באלנטרה החדשה נגלה שיפורים מרחיקי לכת, אולי אפילו עד כדי התמודדות - לראשונה בחיי הדגם - על צמרת הקטגוריה. על הנייר לפחות, יש לה את הכלים המתאימים.
אבל היבואנית כך נראה החליטה לאתגר את סוכני המכירות שלה, עם תג-מחיר שלפחות עבור הלקוח הפרטי צפוי להיות מאוד (מאוד) בעייתי. היא למשל יקרה ב-5,000 שקלים מלהיט המכירות טויוטה קורולה ההיברידית ומחירה גבוה בלא פחות מ-9,000 שקלים מסקודה אוקטביה המשובחת. מעניין יהיה אם כן לגלות עד כמה היא טובה והאם היא מצדיקה מחיר כה גבוה, או שהאופטימיות של יונדאי תתגלה כמוגזמת.