בקצרה:
  • הונדה מנחיתה כאן סיוויק חדשה
  • הממדים גדולים יותר וההנעה היברידית
  • תג המחיר מתחיל ב-180 אלף שקל
ה-11 בשושלת: שנתיים לאחר החשיפה הראשונה בצפון אמריקה, הונדה סיוויק חדשה נוחתת בישראל. תג המחיר מתחיל ב-180 אלף שקל, והוא מהווה התייקרות דרמטית של 45 אלף שקל לעומת גרסת הבסיס של הסיוויק היוצאת.
הדגם החדש ישווק רק עם מערכת הנעה היברידית המוכרת של הונדה, עם מנוע חשמלי (183 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים והוא האחראי העיקרי להנעה. מנוע בנזין חדש - ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (142 כ"ס) במחזור אטקינסון עם הזרקת דלק ישירה - משמש בעיקר כגנרטור למצברים ומתחבר ישירות לגלגלים הקדמיים (ללא תיבת הילוכים) בשיוט מהיר או בתאוצה חזקה.
הביצועים שופרו משמעותית – עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות, קיצוץ של 0.4 שניות בהשוואה לסיוויק היוצאת (1.5 ליטר). הונדה גם מציינת כי מרבית הנסיעה העירונית מתבצעת בכוח החשמל בלבד, מה שמאפשר גם נתון צריכת דלק רשמי נמוך משמעותית של 20.8 ק"מ לליטר.
גדולה יותר: מרכב הסיוויק החדשה הוקשח ב-19%, והוא עושה שימוש בחלקי מרכב מאלומיניום ומחומרים מרוכבים (מכסה מנוע ודלת תא מטען) עם מערך מתלים והיגוי שתוכננו מחדש על מנת לשפר את היכולות הדינמיות. בהשוואה לקודמתה היא ארוכה ב-3 ס"מ (455 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-3.5 ס"מ (273.5 ס"מ), מה שאמור לאפשר לה מרחב מחיה טוב יותר ליושבים מאחור שגם זוכים כעת לפתחי מיזוג נפרדים וצמד שקעי USB. תא המטען לעומת זאת הצטמצם ב-69 ליטר (345 ליטר) והוא דומה בגודלו לדגמי סופר מיני.
סביבת הנהג עוצבה מחדש עם מסך מגע חדש וגדול מבעבר ("9 לעומת "7) אבל לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("10.2) מוצע רק בגרסה הבכירה והיקרה ביותר (210 אלף שקל), בעוד גרסאות הבסיס מסתפקות בצג מחוונים צנוע ("7). בורר ההילוכים הוחלף במתגים, מה שמאפשר תאי אכסון גדולים יותר בקונסולה שבין הנהג לנוסע וגם עיצוב גלגל ההגה שונה עם מנופי שליטה בעוצמת הרגנרציה מאחוריו.
רשימת האבזור בגרסת הבסיס כוללת מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, חימום למושבים הקדמיים וחישוקי "17. הגרסה הבכירה מוסיפה ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, מערכת שמע של BOSE, חלון שמש וחישוקי "18.
מערך הבטיחות כולל 11 כריות אוויר, כולל כריות ברכיים לנהג ולנוסע וכרית אוויר מרכזית ביניהם להפחתת פגיעות ראש במקרה של תאונה צידית. מערך הבטיחות כולל כבעבר בלימה אוטונומית שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כציוד תקני בכל הגרסאות.
מה אנחנו חושבים: הונדה סיוויק חדשה אומנם נוחתת כאן באיחור ניכר, אבל היא מסתמנת כמעלה את הרף מכל בחינה כמעט. החל בהבטחה לתא נוסעים מרווח יותר, איכויות דינמיות גבוהות יותר ובעיקר מערכת הנעה עם ביצועים טובים יותר וצריכת דלק נמוכה משמעותית. אבל תג המחיר שמתחיל ב-180 אלף שקל מהווה התייקרות דרמטית, גם בהשוואה לסיוויק היוצאת וגם בהשוואה למתחרות בקטגוריה. במחיר הזה, טובה ככל שתהיה, יהיה לה קשה מאוד לשכנע.