• סיוויק חדשה, דור 11 בשושלת, הוצגה בגרסה אמריקאית
  • גרסת האצ'בק לשוק האירופאי תוצג בהמשך, כולל טייפ-R קיצונית
  • תגיע לאולמות בארה"ב באביב 2021. לא ברור מתי תגיע אלינו
עוד מעט 50 שנה: הסיוויק המוצגת כעת היא דור 11 בשושלת של המשפחתית הקומפקטית מיפן, משווקת אצלנו מאז שנות ה-90 והיא המכונית הנמכרת ביותר של היצרנית עם יותר מ-18 מיליון יחידות מאז הושקה לראשונה ב-1973, שני שליש מהן בשוק האמריקאי. לכן אין זה מקרה שהונדה משיקה אותה ראשית בצפון אמריקה ותצורת סדאן (ארבע דלתות ותא מטען נפרד) החביבה יותר על הצרכן האמריקאי. ניכר כי העיצוב הפרוע יחסית של הדור הקודם לא צבר לעצמו מספיק אוהדים, שכן כעת היא סולידית יותר, עם מראה ששואב השראה מהמשפחתית הגדולה אקורד, אף היא סופר-מצליחה בארה"ב.
איור (ולא תמונה) של תא הנוסעים מציג סביבה מודרנית-מינימליסטית כמקובל כיום, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול ("9) הממוקם גבוה מבעבר וצפוי להיות איכותי משמעותית מבסיוויק הנוכחית.
ומה אצלנו: הונדה לא משחררת בינתיים כל מידע אודות גרסאות אירופאיות, אשר ישווקו כאן. ניתן לשער שבשוק האמריקאי יוצעו מנועי בנזין מוגדשים ואילו באירופה יוצעו מנועים היברידיים, בתצורה דומה לזו שבג'אז החדשה בה על ההנעה מופקד מנוע חשמלי חזק בעוד מנוע הבנזין משמש כגנרטור לטעינת המצברים, או מתחבר ישירות לגלגלים ללא תיבת הילוכים על מנת לסייע למנוע החשמלי בהאצות חזקות או במהירויות גבוהות.
עוד שווה להזכיר כי בשונה מיצרניות אחרות שוויתרו על גרסאות קצה ספורטיביות בהתחשב בקושי לעמוד בתקנות זיהום אוויר, הונדה הבטיחה כי תציע גרסת טייפ R גם בסיוויק הבאה.
מה אנחנו חושבים: סיוויק הייתה אחת המשפחתיות הטובות ובצדק גם הנחשקות בשנות ה-90, בעיקר הודות לביצועים טובים מהמקובל של מנועי הבנזין המצוינים של היצרנית. אבל מאז נשחק מעמדה מסיבות שונות ובמקביל לקושי להתמודד עם התחרות המשתפרת בקביעות, תג המחיר הפך אצלנו לפחות לגבוה מהמקובל בקטגוריה. זה לא עזר לה מבחינת מכירות.
והונדה ישראל יכולה להיעזר בזריקת מרץ שעשויה להעניק לה משפחתית-קומפקטית פופולארית, כזו שאולי תסייע לעצור את צלילת המכירות החופשית בה מצוי המותג כבר מספר שנים - בין היתר מאותן סיבות שהזכרנו. אם ב-2017 נמכרו בישראל כ-7,700 מכוניות מבית הונדה, ב-2018 צנח המספר לכ-6,200 ואשתקד נרשמה ירידה חדה ל-כ-4,800. בעשרת החודשים הראשונים של השנה נמכרו בישראל כ-2,300 מכוניות הונדה בלבד ונראה כי עד סוף השנה ירשום המותג צניחה של עשרות אחוזים במכירות לעומת 2019 וחיתוך לכשליש המכירות תוך שלוש שנים בלבד.
כמה סיכוי יש לסיוויק אירופאית לשפר את המצב? מוקדם כמובן לדעת שכן את הונדה שומרת בינתיים את הקלפים הרלוונטיים קרוב לחזה. מה שבטוח, הונדה תהיה חייבת לבצע שינוי דרמטי בכל תחום בערך כדי להסתדר עם נהירת הקהל לרכבי פנאי, להתמודד מול מתחרות חזקות מאוד - למשל - פולקסווגן גולף חדשה שתנחת בקרוב - וכל זאת בתקופה בה לציבור יהיה כנראה פחות כסף להוציא.