ספאנג (Xpeng) הסינית פותחת במתקפה אירופית. הודיעה כי תוך ימים ספורים תצרף לנקודת השיווק שלה בנורווגיה - שם החלה למכור מכוניות בשלהי 2020 - גם זכיינים מקומיים בשוודיה (שטוקהולם) ובהולנד (האג).
3 צפייה בגלריה
Xpeng G3
Xpeng G3
Xpeng G3 - עוד רכב פנאי קומפקטי סיני
היצרנית נחשבת לכוח עולה בתעשיית הרכב הסינית, עם מספר דגמים חשמליים מעניינים, ואנשיה כבר גיששו בישראל אחר נציגות מתאימה. ככל הידוע, עדיין לא התקבלה החלטה מי ישווק את מכוניות ספאנג בישראל כאשר זו תרחיב ב-2023 את פעילותה למספר שווקים נוספים.
ספאנג היא יצרנית רכב צעירה מאוד, ונוסדה רק ב-2014 על-ידי צמד מיליארדים סיניים - He Xiaopeng שייסד את עליבאבא ו-Xia Heng. תוך שנים ספורות הפכה לשביעית בגודלה בסין, תעשיית הרכב הגדולה בעולם, עם קרוב ל-4,000 עובדים ושווי של כ-30 מיליארד דולר נכון לסוף השבוע החולף.
3 צפייה בגלריה
אקספנג P7
אקספנג P7
אקספנג P7 - מול טסלה מודל 3
בינתיים מתמקדת החברה בייצור שני דגמי פנאי בשם G3 ו-G8, לצד שתי מכוניות סדאן בשם P5 ו-P7 - האחרונה כספינת הדגל של המותג וזו המכוונת ישירות לטסלה מודל 3 עם תג-מחיר נמוך משמעותית (בסין) ומפרט חשמלי דומה.
3 צפייה בגלריה
המכונית המעופפת של ספאנג, תראה אור ב-2024?
המכונית המעופפת של ספאנג, תראה אור ב-2024?
המכונית המעופפת של ספאנג, תראה אור ב-2024?
אך לפי ספאנג, עיקר המאמצים מושקעים כעת לאו דווקא בדגמים חדשים, אלא בפיתוח טכנולוגיות אוטונומיות מתקדמות. בין היתר הצהירו הסינים לפני שבועות ספורים כי ישקיעו הון עתק בפרויקט מכונית מעופפת שתראה אור בסוף 2023 או תחילת 2024. נשמע מופרך? ספק אם מישהו בתעשייה מרשה לעצמו שלא לקחת אותם ברצינות.