בקצרה:
  • פולקסווגן טוארג המחודש בדרך להשקה
  • עם מערכות הנעה שנותרו ללא שינוי
  • צפוי להגיע ארצה באמצע 2024
טייק 3, עדכני: פולקסווגן תציג בקרוב מתיחת פנים לטוארג, דור שלישי לרכב הפנאי הגדול שלה, הנמצא כעת בניסויי נהיגה אחרונים לפני תחילת שיווק. מדבקות ההסוואה אינן מאפשרות להתרשם משינויי העיצוב, אבל היצרנית מבטיחה יחידות תאורת מטריקס לד HD מתקדמות יותר מאלה שבדגם היוצא, בעוד שמאחור יואר סמל המותג על דלת תא המטען.
מערך המתלים כויל מחדש בגרסאות הבסיס עם קפיצי סליל, וגם בבכירות עם כריות אוויר ומרווח גחון משתנה. גם מערכת היציבות כוילה מחדש, עם תוספת חיישן על הגג המעניק מידע מדויק יותר בהתמודדות עם מצבי חירום כשהגגון מועמס במטען.
עדיין ללא חשמל: הטוארג ימשיך להשתמש במנועי V6 מוגדשים בנזין או דיזל, כמו גם גרסת R היברידית-נטענת בה משולבים מנוע בנזין ומנוע חשמלי, עם תפוקה משותפת של 462 כ"ס. טווח הנסיעה יהיה ללא ספק נדיב מ-50 הק"מ של הדגם הנוכחי. כל המנועים מחוברים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם חלוקת כוח משתנה לפנים-אחור.
תמונות של סביבת הנהג פורסמו ללא הסוואה, עם סידור דומה לדגם היוצא - לוח מחוונים דיגיטלי ("12) ומסך מגע ענק ("15), אבל עם מערכת הפעלה משודרגת ולטענת היצרנית שילוב חומרים רכים יותר במשענת היד וסביב הקונסולה המרכזית.
מה אנחנו חושבים: למרות הביקורות הטובות מאז הושק, לצד תג מחיר נמוך משמעותית ממתחריו הגרמניים – אודי Q7, ב.מ.וו X5 ומרצדס GLE, הדור השלישי התקשה לשחזר את הצלחת הטוארג הראשון מתחילת שנות האלפיים. נראה כי מרבית לקוחות הקטגוריה מעדיפים לרכוש מותג נוצץ ויוקרתי יותר, והסמל הנושא את ר"ת WV - "מכונית העם" – פחות אטרקטיבי עבורם.
והדגם המעודכן? נדמה כי בדומה לעדכון שעברו מתחריו לאחרונה, גם גרסתו האחרונה של הטוארג לא תציג מהפכות גדולות. יש להניח כי בפולקסווגן לא מוצאים לנכון להשקיע סכומי עתק בדגם שזמנו קצוב, שכן ברור כי הוא יוחלף בדגם חדש לחלוטין וכל חשמלי בעתיד הלא מאוד רחוק. ומשכך, קשה להאמין שדווקא הוא יחולל שינוי דרמטי לטובה עבור היצרנית.