בקצרה:
חשמלי, פנאי-קופה: החשמלי השלישי במשפחת bZ של טויוטה (אחרי ה-bZ4X וה-bZ3) הוצג בתערוכת לוס אנג'לס ויהיה למעשה מחליף ל-C-HR הוותיק. זאת למרות שגרסה חשמלית ל-C-HR הנוכחי כבר משווקת בשוק הסיני.
טויוטה נמנעת בינתיים מפרסום שם הדגם והוא מוגדר כקונספט עיצובי, עם מראה "פנאי כמו קופה". שפרטים טכניים צפויים להיחשף רק בחודש הבא אבל טויוטה צפויה לשלב בו את מערכת הסוללות העכנית שלה עם הבטחה לספק 90% קיבולת גם לאחר עשר שנות שימוש או מיליון ק"מ.
העיצוב החיצוני מרשים וצפוי לאפשר מקדם גרר נמוך במיוחד, בין היתר הודות לידיות פתיחת דלתות קדמיות נשלפות בעוד האחוריות מוסלקות במסגרת השמשה האחורית. תאורת בלימה מוצבת בחלקה האחורי של האנטנה ובשונה מה-C-HR בנזין כאן יש חלון גג.
סביבת הנהג כוללת הגה בעיצוב המזכיר סטיק של מטוס נוסעים, עם לוח מחוונים המוצב מעליו, והוא צפוי גם לשלב את מערכת ההיגוי החדשה של היצרנית ללא חיבור מכאני (Steer-by-Wire). מסך מגע גדול בקונסולה המרכזית מאפשר וויתור מוחלט על מתגים, למעט אלה הייעודיים לבחירת מצב נסיעה (לפנים-אחור-חניה) המוצבים על קוסנולה "צפה".
מה אנחנו חושבים: בדיוק לפני שנה טויוטה חשפה תוכניות לדגמי עתיד חשמליים בכל קטגוריה אפשרית, אירוע שהיה אחד המרשימים ביותר של יצרנית רכב לאחרונה. 12 חודשים חלפו ובינתיים אף אחד מאבות הטיפוס שהוצגו שם, לרבות זה שערך כעת הופעת בכורה בלוס אנג'לס לא הגיע לכביש. בנוסף ה-bZ4X שהחל שיווק נעצר למספר חודשים בשל ריקול בטיחותי מביך.
לקונספט שחשפה כעת היצרנית פוטנציאל שיווק נרחב, אבל כדי שזה יקרה היא צריכה להביא אותו לייצור סדרתי ומהר. ליצרנית היפנית פערים גדולים לסגור בתחום ההנעה החשמלית, בעיקר מול מתחרות כמו פולקסווגן ויונדאי, שכבר מציעות מגוון גדול של דגמים וגרסאות. טויוטה שייכת לקבוצה אקסקלוסיבית של יצרניות-על שהמחזיקות במספיק כוח תכנון, עיצוב, ניסוי וייצור שמאפשר לסגור במהירות פערים שכאלה. ועכשיו היא צריכה לפעול ומהר.