בקצרה:
  • מרצדס GLS, מעכשיו עם מערכת היברידית קלה
  • העיצוב ותא הנוסעים עודכנו, אבל ממש במעט
  • שיווק מקומי - תחילת 2024
עדכון קטן לגדול ביותר: מרצדס מעדכנת את ה-GLS, רכב הפנאי הגדול ביותר שלה שמתמודד מול ב.מ.וו X7 וקאדילק אסקלייד. והחידוש העיקרי - תוספת מערכת היברידית קלה (48V) לכל המנועים, האמורה לשפר את צריכת הדלק ופליטת המזהמים ומביאה עמה גם שינויים קלים בהספק.
יש דיזל שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם 269 כ"ס ב-GLS350d (17 כ"ס פחות), ו-367 כ"ס ב-GLS450d (37 כ"ס יותר), לצד בנזין עם שישה צילינדרים בנפח 3.0 ו-381 כ"ס ב-GLS450 (14 כ"ס יותר). מנוע V8 בנזין כפול-מגדשים בנפח 4.0 ליטר מפיק 517 כ"ס ב-GLS580 (תוספת 27 כ"ס), 557 כ"ס ב-GLS600 מאייבך ו-612 כ"ס ב-GLS63 AMG.
החיבור הוא כבעבר לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית (למעט גרסת AMG המצויידת בתיבת MCT) ולהנעה כפולה קבועה.
מה עוד צריך לדעת: סביבת הנהג עודכנה קלות עם עיצוב שונה לגלגל ההגה, ומערכת הפעלה עדכנית שעדיין מתבצעת גם דרך משטח המגע המסורבל. יש גם תוספת נתונים בבחירה במצב "שטח" (מד אופק מלאכותי, מצפן, זוויות היגוי) ובנוסף מערך המצלמות ההיקפיות מאפשר גם תצוגת 'מכסה מנוע שקוף'. גם תנאי השירות של היושבים מאחור שופרו עם מערכת הפעלה משופרת, לצמד מסכי מגע המוצבים בגב המושבים הקדמיים ושקעי USB בהספק גבוה מבעבר.
העיצוב החיצוני כמעט זהה עם שינויים המסתכמים בתוספת מגנים לפגושים, סבכה וחישוקים (עד "23) בעיצוב שונה.
מה אנחנו חושבים: רכב הפנאי הגדול של מרצדס עבר עדכון צנוע למדי. עבור הלקוחות הוותיקים – בעיקר אלו מהצד השני של האוקיינוס האטלנטי – זה יספיק בשביל לשדרג לדגם המחודש, אבל כדי לשמור על מעמדו כדגם מוביל מסוגו נדרש עדכון מקיף יותר. בעיקר כי הקרב האמיתי כעת הוא פחות על ראשות הקטגוריה - ויותר בהישרדות מול אלטרנטיבות חשמליות לגמרי, שיהפכו בעתיד הקרוב נפוצות יותר ויותר.