בקצרה:
  • אחרי שנתיים וחצי, אסקלייד חדש נחת כאן
  • גדול ומאובזר יותר ועדיין רק עם מנוע בנזין ותיק
  • המחיר מתחיל ב-900 אלף שקל
טייק 4: זה דור רביעי לקאדילק אסקלייד, רכב הפנאי הגדול בחטיבת היוקרה של ג'נרל מוטורס, שהוצג כבר לפני שנתיים וחצי ורק כעת נוחת כאן, מול מתחרים כמו ב.מ.וו X7 ומרצדס GLS. הוא חולק פלטפורמה ומכלולי הנעה עם שברולט טאהו, עדיין על בסיס שלדת סולם אבל עם מתלה אחורי מודרני (רב-חיבורי במקום סרן חי) ומיתלי אוויר בכל פינה - שינויים האמורים לשפר את נוחות הנסיעה.
מערכת ההנעה דומה לאסקלייד היוצא, V8 בנזין בנפח 6.2 ליטר עם 420 כ"ס, כעת עם מערכת לניתוק אספקת הדלק לחלק מהמזרקים בעומס נמוך, ומערכת עצור-סע שנועדו לצמצם את צריכת הדלק. הוא מחובר לתיבת 10 הילוכים אוטומטית (שמונה בעבר) ותיבת העברה עם הנעה אחורית לאספלט יבש, כפולה אוטומטית עם העברת כוח לפנים כשנדרש לכביש רטוב או מושלג, ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. מנוע טורבו-דיזל עם שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר (עם 277 כ"ס) לא יעשה עליה.
גדול יותר, מאובזר יותר: בהשוואה לאסקלייד היוצא והגדול ממילא, החדש ארוך עוד יותר בכ-20 ס"מ (538 ס"מ), רחב ב-1.5 ס"מ (206 ס"מ), גבוה ב-6 ס"מ (195 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-12.5 ס"מ (307 ס"מ). שינויים אלו מאפשרים מרחב מחייה טוב משמעותית, בעיקר לרגלי הנוסעים בשורת המושבים השניה (7+ ס"מ) ובשלישית (25.5+ ס"מ). גם תא המטען גדל ב-292 ליטר כשכל המושבים בשימוש (722 ליטר) וב-323 ליטר כשהיא מקופלת (1,784 ליטר).
סביבת הנהג עודכנה ומשלבת כעת צג נתונים ("7.2), לוח מחוונים ("14.2) ומסך מגע ("16.9) בטכנולוגיית Oled (ר"ת Organic Light Emitting Diode), תצוגת נתונים עלית ובורר הילוכים אלקטרוני במקום ידית מכאנית קלאסית מאחורי ההגה.
בשורה השניה תציע קאדילק אפשרות בחירה בין ספסל לשלושה לצמד מושבי קפטן, עם מערכת בידור הכוללת צמד מסכי "12.6 ומערכת שמע עם 36 רמקולים הכוללת גם מיקרופונים ומקלה על השיחה בין יושבי השורה השלישית לקדמית.
רשימת האבזור כוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי, עיסוי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים (עם פתחים לשתי שורות המושבים האחוריות), מקרר בין המושבים הקדמיים, מצלמות חניה היקפיות, סגירת דלתות רכה, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "22. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית התרעת שטח מת ומערכת לראיית לילה.
מה אנחנו חושבים: אסקלייד הוא אחד מהדגמים הנמכרים ביותר של קאדילק וגם אחד הרווחיים עבורה. לא מפתיע בהתחשב בכך שהוא מהדגמים הבודדים של חטיבת היוקרה האמריקאית שנחשב לתחרותי בקטגוריה בה הוא מתמודד. והדור החדש והעדכני בשושלת נראה כמשופר לעומת קודמו כמעט מכל בחינה. בצפון אמריקה הוא זוכה בהתאם לפופולאריות אדירה, שם גם מחירי הבנזין נמוכים יותר. אצלנו זה עשוי להיות לו קשה עם תג מחיר שנושק למיליון ועם מנוע בנזין ותיק שיגרום לכם לבקר לעיתים תכופות בתחנות הדלק.