חדשות רעות ליצרניות הרכב ולחלק מיבואני הרכב המקומיים: למרות הערכות מוקדמות לפיהן ב-2022 יוקל משמעותית משבר השבבים, האירוע עדיין לא בשלבי סיום ופגיעתו ממשיכה לנטרל פסי ייצור. כחצי מיליון כלי רכב לא ירדו מפסי ייצור שונים מסביב לעולם בשבועות הראשונים של השנה ולפי הערכות חדשות, המצב לא צפוי להשתפר בחודשים הקרובים. נזכיר כי אשתקד ייצרה תעשיית הרכב כ-12 מיליון כלי רכב פחות מהמתוכנן, והפגיעה של מחסור זה בשווקים שונים מורגשת היטב.
1 צפייה בגלריה
שבב של TSM
שבב של TSM
שבב של TSM
(צילום: shutterstock)
לפי AutoForecast Solutions, המתעדת את הייצור בכל עולם הרכב, בצפון אמריקה נרשמה הפגיעה הקשה ביותר מתחילת השנה עם יותר מ-220 אלף כלי רכב שלא יוצרו בהתאם לתכניות מוקדמות. באירופה עומד המספר על 143 אלף מכוניות, אך בשתי היבשות צפוי המחסור - לפי הנתונים כעת - לעמוד על כ-400 אלף במהלך השנה. באסיה נפגע ייצורן של 69 אלף מכוניות, והמספר צפוי לצמוח ל-263 אלף. בסין עומד המספר על כ-50 אלף עד עתה, אף הוא צפוי לצמוח לכ-150 אלף.
טויוטה, אחת היצרניות הרווחיות ביותר בתעשייה ומי שבמהלך 2021 הצליחה להמלט מהפגיעה הקשה של משבר השבבים, עדכנה כבר פעמיים (כלפי מטה) את מספר כלי הרכב שהיא מתכננת לייצר במהלך 2022 והודיעה כי גם ייצור מותג היוקרה לקסוס צפוי להפגע. פורד, שנפגעה קשות כבר בתחילת המשבר, הודיעה כי היא סוגרת פסי ייצור לתקופות קצרות ותבטל משמרות בחלק ממפעליה בצפון אמריקה.