בקצרה:
  • אחרי ארבעים שנה, דה-לוריין חוזרת לחיים
  • עדיין עם דלתות נפתחות מעלה, אבל הפעם היא חשמלית
  • רק 3 שניות ל-100 קמ"ש, טווח של 480 ק"מ בין טעינות
בחזרה למקורות: ה-DMC-12 היא אחת המכוניות המפורסמות בעולם, אבל ממש לא בגלל יכולותיה יוצאות הדופן. עיקר פרסומה מגיע הודות למראה העתידני לזמנו, שהפך אותה לכוכבת סרטי סדרת "בחזרה לעתיד". את היצרנית ייסד באמצע שנות ה-70 ג'ון דה-לוריאן, לאחר קריירה ארוכה ב-GM, אבל למרות המראה המרשים ומעמד נדיר של כוכבת קולנוע, נתוני המכירות היו גרועים והביאו בסופו של דבר לפשיטת רגל של החברה, והפסקת הייצור כשנתיים בלבד לאחר שהחל.
את הזכויות לשם החברה רכש באמצע שנות ה-90 איש העסקים סטפן ווין, שהקים בטקסס חברה המתמחה בשיפוץ, שחזור ומכירה של ה-DMC-12, לרבות ייצור מחדש של 300 יחידות. כעת דלוריין מוקמת מחדש, שוב כיצרנית רכב שבראשה יעמוד יוסט דה-פריס, שבעבר כיהן בתפקידים בכירים בטסלה ובקרמה.
בחזרה להווה: האלפא 5 הנחשפת כעת היא אב טיפוס שיוביל למכונית ראשונה בלידה מחדש של המותג. אשר יציע בעתיד דגמים נוספים, לרבות קופה ורכב פנאי שיבוססו על ה-5. העיצוב שואב השראה מה-DMC-12 לרבות דלתות כנפי שחף נפתחות כלפי מעלה ושמשת-תריס אחורית. תא הנוסעים מודרני כמקובל עם מיעוט מתגים ושני מסכים גדולים המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע לשליטה במערכות השונות. מספר המושבים: ארבעה.
דה-לוריין לא חושפת פרטים טכניים אודות המכונית, למעט העובדה כי טווח הנסיעה המשוער יעמוד על כ-480 ק"מ, ומבחינה זו הוא דומה לפורשה טייקן 4S למשל, אבל מציעה פחות טווח ממתחרות כמו מרצדס EQS (770 ק"מ) ולוסיד אייר (810 ק"מ). מערכת ההנעה תהיה כפולה ותאפשר זינוק ל-100 בכ-3 שניות בדרך ל-250 קמ"ש. ביצרנית מציינים גם את נתון התאוצה ל-88 מייל (141 קמ"ש) - המהירות הנדרשת מה-DMC-12 מסדרת הסרטים המפורסמת לנוע בזמן - העומד על 4.35 שניות.
מה אנחנו חושבים: הקמתה לתחייה של דלוריין מעוררת עניין בעיקר - שלא לומר אך ורק - בגלל השם המפורסם. והאלפא 5? מרשימה מאוד מבחינה עיצובית ורעיונית, אם כי נתוני הביצועים וטווח הנסיעה אינם יוצאי דופן. קצת כמו המכונית ההיא של מרטי.