בקצרה:
  • פולקסווגן מציגה סוף סוף סופר-מיני חשמלית
  • תג המחיר אמור להיות נמוך, דומה לפולו בנזין
  • תאריך תחילת ייצור - 2025
הנה היא מגיעה, קטנה וחשמלית. לאחר תקופה ארוכה של שמועות שלא זכו לאישור רשמי, פולקסווגן מכריזה על סופר-מיני חשמלית תחת השם (הלא בטוח שסופי) ID.2all. הדגם החדש מיועד להיות זול יחסית - כמשתמע משם הדגם היצירתי - אם כי יש להזכיר שתוכניות היצרנית שונו ביחס לתכנון המקורי.
הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת MEB המוכרת של הקונצרן, כאן בגרסתו הייעודית לדגמים קטנים-קומפקטיים באופיים בשם Entry. בשונה מדגמים אחרים המבוססים על פלטפורמה זו, כמו למשל פולקסווגן ID.3 ו-ID.4, סקודה אניאק, אודי Q4 אי-טרון, גרסה זו מצוידת בהנעה קדמית דווקא.
הממדים דומים - בהתאם לייעוד - לאלה של פולו, הסופר-מיני הוותיקה. בסיס הגלגלים ארוך ב-5 ס"מ (260 ס"מ), אך ממד האורך צנוע ב-2 ס"מ (405 ס"מ). רוחבה 181 ס"מ (גידול של שישה ס"מ) והיא גבוהה ב-9.5 ס"מ (153 ס"מ). תא המטען גדול משמעותית וחריג בגודלו בקטגוריה: 490 ליטר, או 1,330 ליטר כשהמושבים מקופלים, לעומת 351 ו-1125 ליטר בהתאמה.
פולקסווגן עדיין לא חולקת מידע באשר ליחידת ההנעה אך לפחות אחת הגרסאות תצויד במנוע חשמלי בהספק של 226 כ"ס, יותר מפולו GTI עכשווית. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש יהיה "קצר מ-7 שניות". טווח הנסיעה המוצהר עומד על כ-450 ק"מ, וזמן טעינת הסוללה בעמדה סופר-מהירה מ-10% ועד 80% יארך כ-20 דקות.
פולקסווגן מציגה תמונות של סביבת הנהג, אך אינה מפרטת מעבר לכך. ויש שינויים לעומת הדגמים החשמליים הנוכחיים, אשר צפויים לעבור מתיחת פנים עד עלייתה של ה-2 לכביש בשלהי 2025. התצוגה העלית תהיה גדולה מזו שכיום ("5.3), יהיו ארבעה מתגים לחלונות החשמל יחליפו את הסידור הטורדני כיום (שני מתגים ובורר), יש תכנון חדש למתגים בתחתית מסך המולטימדיה ועל גלגל ההגה, כולל בורר בתחתית הקונסולה המרכזית, לראשונה בדגמים החשמליים של המותג.
בפולקסווגן מציגים את ה-ID.2 כזו שצפויה לשאת תג-מחיר של "פחות מ-25 אלף אירו" בדומה לפולו. יש להזכיר כי לפולקסווגן תוכניות לייצור דגם עירוני קטן יותר בשם ID.1 שמחירו צפוי להיות נמוך ב-20 אלף יורו, אך אודותיו אין בינתיים פרטים נוספים.
ראוי לזכור כי בשלב זה מוגדרת ID.2all כמכונית תצוגה בלבד, ומכונית סדרתית תעלה על הכביש רק בעוד יותר משנתיים, דגם אחד מ-10 חדשים שתציג החברה עד אותה נקודת זמן בכך מקווה פולקסווגן להיות אחראית למרבית כלי הרכב החשמליים שיימכרו באירופה - הערכה שאנחנו מתקשים לראות כיצד תתגשם.
מה אנחנו חושבים. על אף המידע הטכני המפורט (יחסית) והצמא לכלי רכב חשמליים בשוק, פולקסווגן מצהירה כי הדגם החדש ייכנס לייצור רק בעוד יותר משנתיים, פרק זמן ארוך מאוד בעולם הרכב, בוודאי בעידן בו חלים שינויים דרמטיים בפרקי זמן קצרים מבעבר. עד אז צפויה אירופה לחוות הצפה של דגמים מכל סוג ומין ומוצא, וההנחה כי הסינים למשל לא ישכילו לשווק עד שלהי 25' מכוניות סופר-מיני חשמליות במחיר אטרקטיבי, אינה יכולה להיחשב כריאלית.