בקצרה:
  • סיאט אורבן-רייבל הוא אב-טיפוס חשמלי-עירוני
  • תחת מותג קופרה, בעתיד גם בשאר מותגי הקונצרן
  • ייצור סדרתי צפוי לעתיד הרחוק, לא לפני 2025
ביצועים עירוניים: או קיי, מדובר אמנם ברכב שלא למטרות עלייה על הכביש בשנים הקרובות, אבל הנתונים מרשימים בכל מקרה. היחידה החשמלית באב הטיפוס מפיקה 340 כ"ס באופן קבוע, או 435 כ"ס לפרק זמן קצר. למרות שהיצרנית לא מפרסמת את תצורת מערכת ההנעה, יש לשער שהכוח הזה עובר לארבעה גלגלים בעזרת שני מנועים חשמליים. מה כן משחררת סיאט? שהזינוק ל-100 קמ"ש יארך 3.2 שניות בלבד. וזהו נתון שבעולם הבנזין שמור למכוניות ספורט אקזוטיות. הוא מהיר בשלוש עשיריות שניה מפורשה 911 קררה S למשל.
המראה שואב השראה ממכוניות מירוץ ייעודיות, בעיקר כאלה שמתחרות בראלי. עם מסיט אוויר ענק מלפנים וספוילר עצום מאחור שלא יגיעו לגרסת ייצור סדרתית. לא במכונית עירונית בכל מקרה, אולי בגרסת ספורט קיצונית לה.
בהשוואה לרכב הפנאי ארונה הוא קצר ב-6 ס"מ (408 ס"מ), נמוך ב-10 ס"מ (144 ס"מ) ורחב ב-1.5 ס"מ (179.5 ס"מ). עם זאת, הוא לא צפוי להציע פחות מקום מהדגם הוותיק, שכן מערכת הנעה חשמלית צנועת מידות וסוללות שמשולבות ברצפה משחררות מקום רב בחלל הפנים.
סיאט בקטנה: כפי שפורסם בעבר, סיאט היא זו שנבחרה להוביל את פיתוח פלטפורמת MEB-Lite שתשמש את הדגמים החשמליים הקטנים בקונצרן הגרמני, לרבות פולקסווגן (כנראה תחת השם ID2), סקודה ואודי. זאת בדומה לאחריות שקיבלה על פיתוח דגמי קטנים בעבר, כמו במקרה של האיביזה שהייתה ראשונה לאמץ את פלטפורמת MQB-A0 המודרנית המשמשת את כל דגמי סופר-מיני וגרסאות פנאי המבוססות עליהם בפולקסווגן.
מה אנחנו חושבים: הבחירה של סיאט להציג רכב חשמלי עירוני תחת מותג קופרה מובנת, בעיקר לאור הביצועים המובטחים בדגם הקטן והזול יחסית (תג מחיר ייעודי של 20 אלף יורו). ובטוח שבכל הנוגע לתשומת לב, לא יחסר כאן דבר. אבל תאריך יעד לייצור סדרתי ב-2025 עשוי להיות רחוק מדי, בוודאי מול המתחרים הגדולים מבית PSA ורנו.