בקצרה:
  • האוורסט של פורד יבוסס על הריינג'ר החדש
  • היצרנית מבטיחה שיפור בכביש ובשטח
  • שיווק מקומי לא אפשרי עקב היעדר תקינה
שטח בסיסי: זהו דור שני לאוורסט, רכב השטח לשבעה המבוסס על שלדה ומערכות הנעה של הריינג'ר החדש. הוא ישווק רק באוסטרליה, אסיה ואפריקה, בקטגוריה הכוללת רכבי שטח בסיסיים מבוססי-טנדר כמו איסוזו MU-X (מבוסס על D-מקס), טויוטה פורטיונר (מבוסס היילקס) ומיצובישי פאג'רו ספורט (על בסיס L200 טריטון).
שימוש בשלדת הסולם של הריינג'ר כבסיס מתבטאת בבסיס גלגלים ארוך ומפסקי סרנים רחבים משמעותית (5+ ס"מ) מהאוורסט היוצא, ויש להניח כי שינוי זה יתבטא באיכות נסיעה גבוהה יותר בכביש ובשטח. מערך המיתלים כולל עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי מאחור, אך הם נתמכי קפיצי סליל לעומת עלים בטנדר, לטובת שיפור נוחות הנסיעה.
מה צריך לדעת עליו: היצע מנועי הדיזל כולל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בשתי רמות הספק (ומגדש בודד או כפול), V6 בנפח 3.0 ליטר ובנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.3 ליטר עבור שווקי מדינות המפרץ.
כל המנועים מחוברים לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש יבש, או כפולה עם העברת כוח לפנים בנסיעה על כביש רטוב והילוך כוח. בורר נהיגה כולל שלושה מצבים לכביש (רגיל, חסכוני וגרירה) ושלושה לשטח (חלק, בוץ-חריצים וחול), ויש גם אופציה לנעילת דיפרנציאל אחורית.
המראה שרירי ואגרסיבי מהדגם היוצא, בעיקר הודות לסבכה גדולה יותר בחזית ואפשרות ליחידות תאורת מטריקס-לד. גם סביבת הנהג מודרנית יותר, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("8 בגרסאות הבסיס, "12.4 בבכירות) מסך מגע גדול ("10.1 או "12) ובורר הילוכים אלקטרוני. גם מערך הבטיחות שודרג וכולל בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בהיגוי לתמרוני חירום והתרעת שטח מת אקטיבית כולל עם הנגרר.
מה אנחנו חושבים: הדור השני של האוורסט מעניין הרבה יותר מקודמו, שכן הוא מתרחק עוד יותר מהבסיס "הטנדרי", עם פוטנציאל לשיפור הנסיעה בכל תוואי וסביבת נהג מודרנית בהרבה. באוסטרליה הוא יהיה אלטרנטיבה מעניינת וזולה משמעותית לטויוטה לנד קרוזר ואילו הייתה לו תקינה אירופאית או אמריקאית, זה עשוי היה לקרות גם אצלנו - ובחלקים נרחבים אחרים של העולם. במקרה כזה, פוטנציאל המכירות עשוי היה להפתיע מאוד לטובה, אבל זה לא המצב. לטעמנו, פספוס גדול של פורד.