בקצרה:
  • פורד ריינג'ר יגיע אלינו לראשונה בשנה הבאה
  • דגם חדש לחלוטין, שישמש גם את פולקסווגן
  • עדיין עם מנוע דיזל. היברידי רק בעתיד
האח הקטן: עד חשיפת פורד מאבריק, הריינג'ר היה הקטן במשפחת הטנדרים של היצרנית האמריקאית, והיחיד שזכה למעמד גלובאלי ולא נשאר רק בצפון אמריקה, שכן הוא שווק בכל היבשות בלא פחות מ-180 מדינות. ישראל לא הייתה אחת מהן. אבל כפי שחשפנו לפני כחודשיים, זה צפוי להשתנות. הדור החדש שהוצג כעת ינחת כאן במחצית השניה של 2022. ויש להניח שידיעה זו מסקרנת מאוד את משווקי הטנדרים טויוטה היילקס ואיסוזו דימקס. ואם לא, הם טועים.
באופן ייחודי, מחליף הריינג'ר היוצא שמשווק מזה כעשור, ומי שיעניק בסיס לדור הבא של פולקסווגן אמרוק, פותח על ידי החטיבה האוסטרלית של פורד. לדברי גרהם פירסון, מנהל הפיתוח הראשי של הריינג'ר, "העברנו אותו את אחד מניסויי הנהיגה המקיפים והממצים ביותר שביצענו אי פעם, במטרה לוודא שהוא הטנדר הקשוח והשימושי ביותר שאי פעם ייצרנו". ומי שמכיר את שוק הטנדרים הסופר תחרותי באוסטרליה, בו ממקדות מאמצים כל היצרניות הגדולות, מבין שזו אמירה רבת משמעות.
הלוק החדש: העיצוב החיצוני נראה טוב מבעבר, עם חזית שמזכירה ולא במקרה את דגמי F היקרים יותר, וכוללת סבכה גדולה יותר לטובת שיפור זרימת אוויר מקרר למנוע. יש גם אפשרות ליחידות תאורת מטריקס-לד אבל הוא עדיין טנדר זוויתי "כמו פעם".
סביבת הנהג מודרנית יותר עם בורר הילוכים קטן, בלם חניה אלקטרוני, גם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול - "10.1 בגרסאות בסיס, "12 ביקרות עם מצלמות חניה היקפיות ואפשרות לתצוגת נתוני שטח. אבזור נוסף כולל משטח טעינה אלחוטי, חמישה שקעי USB (כולל סמוך למראה המרכזית לחיבור למצלמת דרך) ושקע 12V בארגז.
כבסיס ממשיכה לשמש שלדת סולם אבל פורד טוענת כי היא חדשה לחלוטין וקשיחה יותר. בסיס הגלגלים ארוך כעת ב-5 ס"מ (327 ס"מ) ומפסקי הסרנים הורחבו במידה דומה. שינויים אלו אמורים לייצר מרחב מחיה טוב יותר לנוסעים, עם ארגז גדול יותר ועשויים לסייע אפילו לאיכות נסיעה משופרת. בין היתר הודות לכיול מיתלים - עצמות עצה כפולות וקפיצי סליל מלפנים, סרן חי וקפיצי עלים מאחור - שונה. גם זוויות הגישה והנטישה (25.6-30 מעלות בהתאמה) גדלו בהשוואה לריינג'ר היוצא.
רק סולר. היברידי? בעתיד: השינויים במבנה מאפשרים לריינג'ר לקבל בפעם הראשונה מנוע V6 טורבו-דיזל מה-F150. המשמעות היא שההספק המרבי יעמוד על כ-250 כ"ס ויהפוך את הריינג'ר לטנדר החזק ביותר בקטגוריה. תיבת עשרה הילוכים אוטומטית תשולב כאן, יחד עם תיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש יבש, או כפולה עם העברת כוח לפנים בנסיעה על כביש רטוב - שוב יתרון משמעותי בקטגוריה. בנוסף יהיה גם הילוך כוח, כמקובל. מערכת הבלימה כוללת מעתה דיסקים גם מאחור במקום תופים מיושנים - שוב, באופן ייחודי בקטגוריה.
בנוסף למנוע הגדול והחזק יוצעו גם מנועי דיזל עם ארבעה צילינדרים בלבד ובנפח 2.0 ליטר, עם מגדש בודד או כפול. במדינות שאינם ישראל יוצע גם בנזין מוגדש בנפח 2.3 ליטר. בעתיד צפויה גם יחידת הנעה היברידית, וגם בכך הוא עשוי להיות ייחודי בקטגוריה.
מה אנחנו חושבים: פורד ריינג'ר היוצא שלא שווק בישראל זכה להצלחה מסחררת באוסטרליה וגם באירופה, ובמדינות מסוימות היה רב המכר בקטגוריה. זה לא מאוד מפתיע שכן פורד עמוסת ניסיון בייצור טנדרים חסונים ולפחות בצפון אמריקה היא שולטת ביד רמה בקטגוריה.
ועל בסיס זה אפשר להמר שהדור החדש לא יאכזב. הוא מביא עמו יתרונות של ממש מול המתחרים, כמו מנוע סופר-חזק, מערכת הנעה מתקדמת ואפילו תא נוסעים מודרני מהמקובל ברכבי עבודה. כך שליבואנית נותרה בעצם מטלה אחת בלבד בדרך להפוך אותו להצלחה של ממש - תג-מחיר אטרקטיבי.