בקצרה:
  • ג'יפ מציגה דור חדש לגרנד צ'ירוקי בתצורה הקלאסית
  • גרסה היברידית-נטענת תאפשר טווח חשמלית של 40 ק"מ
  • היצרנית טוענת: יכולת השטח עדיין צפויה להיות גבוהה
בתחילת 2021 חשפה יצרנית רכבי השטח גי'פ את הגרנד צ'ירוקי L, גרסה המיועדת לשבעה נוסעים של גרנד צ'ירוקי חדש. כעת היא חושפת את הדור החמישי של הגרנד-צ'ירוקי הקלאסי, לראשונה גם עם מערכת הנעה היברידית-נטענת. שיווק בצפון אמריקה יחל תוך שבועות ספורים, לארץ הוא צפוי להגיע בעוד כשנה.
כצפוי, העיצוב דומה לזה של גרסת ה-L פרט למימד האורך כמובן,הצנוע בכ-29 ס"מ. לעומת הדגם היוצא, יחידות התאורה הקדמיות הפכו צרות יותר, פנסי הערפל שוכנים בתוך כונס אוויר ולסבכת שבעה החריצים מראה מעודכן. גם יחידות התאורה מאחור שונות ויש לא פחות משמונה גרסאות חישוקים לבחירה עד לקוטר מירבי של "21.
בהשוואה לדור היוצא, הגרנד צ'ירוקי החדש ארוך ב-3.3 ס"מ, רחב בכ-2 ס"מ ונהנה מבסיס גלגלים של 296.4 ס"מ - ארוך ב-5 ס"מ. רוחב הסרנים גדל ב-36 מ"מ לטובת שיפור התנהגות הכביש.
מראה תא הנוסעים זהה לגרסה המוארכת שנחשפה קודם לכן, עם סגנון יוקרתי מבעבר ולא מעט דיפוני עור ועץ - לפחות בגרסה המו0פיעה בתמונות. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25, מסך מולטימדיה בגודל "8.4 או "10.1 כולל קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. ג'יפ מבטיחה עדכוני תוכנה דרך הענן ומציעה אופציה למסך מולטימדיה לנוסע בגודל "10.25 ומסכי "10.1 ליושבים מאחור.
בין יחידות ההנעה שיוצעו ניתן למצוא את האופציות הקלאסיות לגרנד צ'ירוקי, בהן מנוע V6 בנפח 3.6 ליטרים (293 כ"ס) ו-V8 בנפח 5.7 ליטרים (357 כ"ס). בנוסף תוצע לראשונה גרסה היברידית-נטענת עם מנוע הטורבו-בנזין המוכר מהרנגלר (2.0 ליטרים) שמייצר ביחד עם צמד מנועים חשמליים הספק מירבי של 375 כ"ס ומומנט של כ-65 קג"מ. סוללת 17 קוט"ש אמורה לאפשר טווח חשמלי תיאורטי של 40 ק"מ.
כבעבר, יוצעו מתלי אוויר אופציונליים המאפשרים להגדיל את מרווח הגחון עד ל-28.7 ס"מ ומעניקים לגרנד צ'ירוקי יכולת צליחת מים עד לעומק של 61 ס"מ. חובבי השטח ישמח לדעת כי המפרט כולל גם הילוכי כוח ואפשרות לניתוק המוט המייצב, לטובת הגדלת מהלך המתלה הקדמי.
מפרט האבזור כולל מערכת שמע מבית "מקינטוש" עם 19 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי לשני מכשירים, כוונון חשמלי למושבים, מערכת עיסוי, חימום ואוורור במושבים הקדמיים והאחוריים, מראה פנימית דיגיטלית, מצלמות היקפיות, תצוגה עילית צבעונית בגודל "10, תאורת לד מלאה, תאורת אווירה פנימית ועוד.
בסעיף הבטיחות יוצעו כסטנדרט מערכת בלימת חירום אוטונומית המזהה הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית כולל זחילה בפקקים ושמירה על מרכז הנתיב, מערכת זיהוי תמרורים, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור ובלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור. בנוסף יוצעו מערכות אופציונליות כגון מערכת לראיית לילה המזהה הולכי רגל וחיות ומערכת זיהוי תנועה חוצה מלפנים כולל בלימת חירום אוטונומית.

לעמוד ג'יפ גרנד צ'ירוקי בקטלוג iCar