• ג'יפ גרנד צ'ירוקי L יציע מקום ל-7 נוסעים ויחלוק בסיס עם גרנד צ'ירוקי חדש
  • במפתיע, מנועי הבנזין הוותיקים יעברו לדגם החדש ללא כל שינוי
  • נחיתה בישראל צפויה בסביבות סוף השנה הנוכחית
בחזרה לריבוע: ג'יפ חשפה למעשה את הדור החדש לגרנד צ'ירוקי המאוד ותיק שמשווק למעשה מאז 2009, לראשונה דווקא בגרסת L הארוכה, חדשה בהיצע של הדגם הבכיר במותג עם אפשרות לשבעה מקומות ישיבה. גרנד צ'ירוקי במידה "רגילה" יוצג בהמשך השנה, על בסיס כמעט-זהה ועם עיצוב וסביבת נהג דומים.
יש לציין שג'יפ בחרה לחזור לעיצוב זוויתי בדומה לדור הראשון (ZJ) מ-1992, מראה השואב השראה מהוואגוניר קונספט שהוצג לפני שלושה חודשים, אבל עם הפחתה מבורכת של כמות הניקל בחרטום וללא יחידת תאורה לאורך סבכת שבעת הפסים.
בתא הנוסעים מדובר במהפכה של ממש, עם מה שנראה כשיפור משמעותי בכל תחום לרבות הגה שלוש צלעות חדש, לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) עם תצוגה משתנה כולל ראיית לילה, מסך מגע גדול ("10.1) בקונסולה המרכזית וחוגה לבחירת הילוך נסיעה במקום בורר.
הגרנד מציע לראשונה בהיסטוריה של הדגם אפשרות לשבעה נוסעים, או שישה עם צמד מושבי קפטן בשורה השניה. תוספת השורה השלישית התאפשרה הודות לגידול משמעותי של כ-30 ס"מ באורך (520 ס"מ) וכ-18 ס"מ לבסיס הגלגלים (309 ס"מ) לעומת הגרנד צ'ירוקי הקיים. תא המטען מכיל 484 ליטר כשכל המושבים בשימוש, 1328 ליטר בקיפול השורה השלישית, 300 ליטר יותר מהגרנד צירוקי הנוכחי (על פי תקן SAE האמריקאי).
אותו מנוע: היצע מנועי הבנזין זהה לדגם היוצא, "פנטסטר" V6 בנפח 3.6 ליטר (290 כ"ס) ו"המי" V8 בנפח 5.7 ליטר (357 כ"ס) עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. ההנעה תהיה אחורית, כפולה-קבועה עם אופציה להילוך כוח ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה בגרסאות הבכירות. בעתיד יוצעו גם מנוע טורבו-דיזל V6 ו-4xe היברידי-נטען.
כבסיס לגרנד משמשת פלטפורמה חדשה, בשונה מקודמו שהתבסס על פלטפורמת מרצדס ML מאמצע העשור הקודם. הוא יצויד כאופציה במערכת מיתלי אוויר שתאפשר הגבהת מרכב עד למרווח גחון של 27.7 ס"מ, 1.6 ס"מ יותר מגרסת טרייל הוק ייעודית לשטח, אך זוויות הגישה-נטישה פחות טובות מהדגם היוצא (23.6-30.1 מעלות לעומת 27.1-36.1). כבעבר יש בורר מצבי נהיגה עם שני מצבים לכביש (אוטומטי וספורט) ושלושה לשטח (שלג, בוץ-חול וסלעים).
מה אנחנו חושבים: הגרנד צ'ירוקי הנוכחי הוא אחד מהדגמים הוותיקים בשוק הרכב, ולמרות ייחודו כאחד מרכבי הפנאי-שטח האחרונים שמשווקים כאן אך נדרש לו ריענון מקיף דחוף שכן הוא כבר היה ארכאי בכמעט כל פרמטר. בדגם החדש אפשר לצפות בעיקר ליכולת כביש טובה יותר (מזו הטובה למדי של הגרנד הנוכחי) ואיכות-נוחות נסיעה משופרות למשפחה המורחבת. אם תג המחיר לא יזנק מעלה (שהרי צריכים להותיר "סלוט" לוואגוניר הצפוי) הוא עשוי להפוך לשחקן מפתח אמיתי בקטגוריה.