בקצרה:
  • אלפא רומיאו תחשוף בקרוב ג'וליה קופה
  • על בסיס גרסת ה-GTA בייצור מוגבל מאוד
  • השיווק צפוי באביב 2023, המחיר בשמיים
הג'וב האיטלקי: לסדנת העיצוב האיטלקית זגאטו יש יותר מ-100 שנות ניסיון בעיצוב רכבים נחשקים והפיכתם למיוחדים עוד יותר, עם רשימה הכוללת את אסטון מרטין, למבורגיני, וגם לא מעט דגמי אלפא רומיאו כשהמוכרת מכולם היא אולי ה-SZ (ספרינט זגאטו).
כעת היא מפרסמת טיזר לפרויקט משותף נוסף עם אלפא רומיאו, על בסיס הג'וליה, אבל בעיצוב קופה שתי דלתות ייחודי, תצורה הנעדרת מההיצע של היצרנית כבר יותר מעשור מאז הופסק ייצור ה-GT והבררה.
מה עוד צריך לדעת: כבסיס תשמש הג'וליה GTA, גרסת הקצה לדגם המוכר, האקסלוסיבית בעצמה עם ייצור מוגבל ל-500 יחידות. עם מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 2.9 ליטרים המעביר 540 כ"ס לגלגלים האחוריים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות.
כמו גרסת המקור המשמשת לה בסיס, גם כאן צפוי שימוש ניכר בחלקי מרכב מקרבון לטובת הפחתת המשקל העצמי. מהתמונות שפורסמו ניתן להבחין כי תא נוסעים כולל צמד מושבי באקט עשויים קרבון וכלוב בטיחות.
מה אנחנו חושבים: שיתוף פעולה בין שתי החברות עם מורשת מפוארת הוא משב רוח מרענן בתקופה בה את הכבישים שוטפים בעיקר רכב פנאי או מכוניות חשמליות חסרות זהות וייחוד. וכן האלפא זגאטו החדשה ללא ספק תהיה אחת המכוניות היפות ביותר שיוצגו השנה, והבסיס המשובח של הג'וליה עם מנוע בנזין מלפנים והנעה מאחור יספק חוויית נהיגה מלהיבה. חבל שרק מתי מעט עם כיסים עמוקים במיוחד יזכו להיות הבעלים שלה.