בקצרה:
  • גרסת הביצועים ל-S קלאס תשלב בנזין וחשמל
  • עם 802 כ"ס וזינוק של 3.3 שניות ל-100 קמ"ש
  • צפויה לנחות בישראל ברבעון השני של 2023
לימוזינת מהירות: מרצדס מציגה את ה-S63 AMG, גרסת קצה מעודכנת לספינת הדגל שלה. והיא עושה זאת עם מערכת הנעה דומה ל-AMG GT63-SE, עם מנוע בנזין V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר, 612 כ"ס, תיבת תשעה הילוכים אוטומטית (MCT, עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט) והנעה כפולה-קבועה. אבל יש עוד, כי לכול הכוח הזה נוסף מנוע חשמלי עם 190 כ"ס מאחור, המוצב כיחידה אחת מאחור עם תמסורת בעלת שני יחסי העברה ודיפרנציאל מוגבל החלקה.
ההספק המשולב עומד על 802 כ"ס, 190 כ"ס יותר מה-S63 AMG היוצאת עם זינוק ל-100 קמ"ש בתוך 3.3 שניות, קיצוץ של 0.2 שניות, בדרך ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית או 290 קמ"ש לאחר הסרתה - מהירות נמוכה במפתיע ביחס לפוטנציאל.
על מנת לצמצם את עליית המשקל בחרה מרצדס במצברים קטנים יחסית בקיבולת 13.1 קוט"ש עם מערכת קירור ייעודית, האחראית לאספקת חשמל רצופה גם בעומסים גבוהים. טווח הנסיעה הנקי מזיהום (והתיאורטי) עומד על 33 ק"מ, ויש ארבעה מצבי עוצמת בלימה רגנרטיבית לטעינה תוך כדי תנועה.
לא רק בקו יישר: לדברי מרצדס, על מנת לשפר גם את היכולות הדינמיות הוקשח המרכב בנקודות שונות, כולל תושבות מנוע אקטיביות לראשונה ב-S קלאס. מערך המיתלים כולל כריות אוויר בכל פינה, עם מוטות מייצבים אקטיביים שמסייעים להקטין זוויות הגלגול בעומסי פניה קיצוניים וההיגוי האחורי האקטיבי (2.5 מעלות) זכה לכיול ייעודי של AMG. מערכת הבלימה כוללת דיסקים ענקיים (400 מ"מ מלפנים, 380 מ"מ מאחור), עם בלמים קרמיים כאופציה. על הקשר לאספלט אחראים צמיגים מישלין פיילוט ספורט 4S על חישוקי "21.
המראה מ-S קלאס רגילה נבדל בסבכת פאן-אמריקנה מלפנים עם סמל חטיבת הביצועים במקום זה של מרצדס, ופגושים אגרסיביים יותר עם כונסי אוויר מלפנים, מסיט אוויר ורביעיית מפלטים מאחור. בתא הנוסעים מוצב ההגה המוכר של AMG, עם בורר מצבי נהיגה בחלקו הימני וצמד מתגי שליטה במערכות שונות בחלק השמאלי. יש כמובן אפשרות לתצוגת נתוני אקשן בלוח מחוונים ("12.3) ובמסך המגע ("12.8).
מה אנחנו חושבים: בשונה ממרבית מתחרותיה, חטיבת הביצועים של מרצדס מצליחה בשנים האחרונות למצב את השימוש במערכות הנעה היברידיות-נטענות לא רק כמסייעות בחיסכון צריכה, אלא גם כמקור לביצועים יוצאי דופן. אנחנו עדיין לא משתגעים על הרעיון של מכונית פאר עם ביצועים של מכוניות על אקזוטיות, אבל אי אפשר שלא להתרשם ממפגן הכוח הנוסף ש-AMG מציגה כאן.