בקצרה:
  • ה-GT63-E תהיה המכונית החזקה ביותר שייצרה מרצדס
  • 843 כ"ס, 2.9 שניות ל-100 קמ"ש, וגם 12 ק"מ על חשמל
  • צפויה לנחות בארץ במהלך השנה הבאה
ביצועים וחיסכון: חטיבת הביצועים AMG של מרצדס מוכרת בעיקר בזכות מנועים יוצאי דופן אותם היא מייצרת בעבודת יד במפעל ייעודי באפלטרבאך, מצפון לשטוטגארט. ושנתיים לאחר שהצהירה כי תייצר מנוע היברידי עבור ה-GT, הוא מוצג לראשונה. עם נתונים יוצאי דופן, אבל לא רק.
הבנזין מגיע מה-GT63s, מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר (639 כ"ס) שמחובר לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. אבל זה לא הכל, שכן לצדו מנוע חשמלי (204 כ"ס), שבשונה ממרבית הדגמים ההיברידיים-נטענים, בהם הוא ממוקם בין המנוע לתיבת ההילוכים, כאן הוא ממוקם מאחור כיחידה אחת עם דיפרנציאל (מוגבל החלקה) ותמסורת בעלת שני יחסי העברה. לטובת זינוק מהיר במיוחד מהמקום, או צריכת חשמל נמוכה בשיוט. הוא מעביר את הכוח ישירות לגלגלים האחוריים, או גם לקדמיים (דרך גל ההינע) כשנדרש.
המספרים: תערובת חשמל ובנזין מייצרת יחד הספק מרבי מרשים של 843 כ"ס ושיא מומנט מפלצתי של 149.9 קג"מ. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 2.9 שניות, 0.3 שניות פחות מהמתחרה הישירה - פורשה פנמרה טורבו SE - ו-AMG GT63s הרגילה.
מצברי 6.1 קוט"ש צנועים מקנים טווח נסיעה חשמלי זניח של 12 ק"מ בלבד, מספיק כדי לצאת ולהכנס לחניה באופן חרישי, ואולי גם להתנייד כך במרכזי ערים. לדברי מרצדס, תוספת המשקל היא 89 ק"ג בלבד. מיקום המצברים יחד עם המנוע החשמלי מאחור, דואג לחלוקת משקל מאוזנת יותר. בדומה לדגמים החשמליים של היצרנית, יש כאן מערכת בלימה רגנרטיבית עם אפשרות בחירה בין ארבעה מצבים. כמו הדגמים הרגילים, גם כאן יש מיתלי אוויר בכל פינה בעוד בלמים קרמיים (420 מ"מ מלפנים ו-380 מ"מ מאחור) הם ציוד תקני.
מה אנחנו חושבים: אנחנו לא מחבבים במיוחד את אופנת ההיברידי-נטען בדגמים ספורטיביים מסיבה אחת ויחידה: הם כבדים ופוגמים אנושות ביכולת הדינמית ובנוחות הנסיעה. הם גם הפכו למיותרים בעידן בו דגמים כול-חשמליים מודרניים מציעים טווח נסיעה שימושי מאוד, וכמובן אפשרויות טעינה מהירה.
זה לא המצב במקרה של יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת ב-AMG. היא אינה מכבידה אך כן מביאה לשיפור אדיר בביצועים. היא גם מאפשרת עמידה בתקני זיהום אוויר ומהווה בכך סוג של צינור הנשמה למנועי הבנזין האהובים של החטיבה. נשמע כמו פתרון מושלם.