בקצרה:
  • הקורבט מקבלת את מנוע ה-V8 לא מוגדש החזק בהיסטוריה
  • יתווספו לו מערכות מכאניות משודרגות מאוד
  • שיווק מקומי? תגיע, אך עדיין לא ברור מתי
בחזרה לאטמוספירה: קודם כל, מעט סדר עבור החובבים. מבחינת היררכיה במשפחת שברולט, הקורבט היא כמובן ה-911 של פורשה. במשפחה עצמה, הסטטוס של ה-Z06 מקביל לזה של 911 GT3 הקיצונית. ורגע אחד, יש עוד זהות: וכמו במקרה של יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית, גם בשברולט בוחרים לשמור על מנוע לא מוגדש עבור הכי ספורטיבית שיש. בשונה למשל מפרארי ומקלארן שנכנעו לטרנד (ובעיקר למגבלות תקני הזיהום) ועברו למנועים מוגדשים ואף חשמליים.
עכשיו, V8 יש גם בקורבט הרגילה, עם כמעט 500 כ"ס מנפח עצום של 6.2 ליטר. מעשית, מנוע לא חדשני במיוחד. ב-Z06 זו חיה אחרת לגמרי. קודם כל, פחות נפח (5.5 ליטר) וגודל פיזי ומשקל. חשוב יותר, עם לא פחות מ-670 כ"ס. אלה 25 כ"ס יותר מה-Z06 היוצאת שהשתמשה אף היא ב-V8, אבל עם מגדש על. אה, והוא גם זכאי לתואר ה-V8 אטמוספרי החזק בעולם.
שברולט ציידה את הלב החדש ברכיבים אקזוטיים כמו בלוק ובוכנות מאלומיניום, טלטלים ושסתומים מטיטניום, סעפת יניקה אקטיבית, סעפת פליטה מפלדה מחושלת וגם גל ארכובה שטוח (flat-plane crank). כל אלה, יחד עם מהלך בוכנה קצר, מאפשרים קו אדום ב-8,600 וצליל אלוהי. הוא מחובר לאותה תיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד והנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. שברולט בינתיים לא מפרסמת נתוני ביצועים, אבל הזינוק ל-100 קמ"ש צפוי להיות מהיר יותר מ-3 השניות של הסטינגריי.
מלכת המסלול: אבל זה לא רק מנוע. ה-Z06 אמורה להיות הרבה יותר ממאיצה חזקה, ולכן שונו אינספור מערכות מכאניות לעומת הסטינגריי. יש למשל מיתלים נוקשים יותר, מפסקי סרנים רחבים יותר (3.7 ס"מ מלפנים, לא פחות מ-9.3 ס"מ מאחור), צמיגים רחבים יותר (275/30 מלפנים, 345/25 מאחור), חישוקים גדולים יותר ("20 מלפנים, "21 מאחור) וקוטר דיסקים גדול יותר מבית ברמבו (370 מ"מ עם שש בוכנות מלפנים, 380 מ"מ וארבע בוכנות מאחור). יש עוד מסיט אוויר מלפנים, יש עוד ספוילר ענק ופגוש חדש מאחור, עם רביעיית מפלטים במרכז.
אם אתם מתכננים לבקר באופן קבוע במסלול, שברולט מציעה גם את חבילת Z07 הקיצונית יותר, עם בלמים קרמיים גדולים עוד יותר (398 מ"מ מלפני, 390 מ"מ מאחור), צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2R דביקים במיוחד על חישוקי קרבון שמקטינים את המשקל הלא מוקפץ ב-18.6 ק"ג.
מה אנחנו חושבים: שברולט קורבט C8 סטינגריי היא מכונית טובה לאין ערוך מהקורבט הקודמת. לא רק כי היא חכמה ועדכנית ממנה, אלא בעיקר כי המנוע הענק הוסט מהחרטום למקום היותר הגיוני במרכז-מאחור. והיא מכונית טובה ללא קשר, אבל על הכביש ובעיקר על המסלול הרגישה מעט נינוחה ורגועה מדי. היכולות הדינמית שופרה ללא הכר, אבל זה עדיין לא היה זה. אנשי שברולט אגב לא הכחישו, אבל ביקשו להמתין ל-Z06.
עכשיו היא כאן (רק שם, בינתיים) ולפחות על הנייר ובוודאו נראית ונשמעת כמו הדבר האמיתי. גם בגלל המנוע, אבל גם בגלל ששברולט הלכה על כל הקופה גם בשאר המערכות המכאניות. ועל הדרך העניקה קצת אוויר לעולם מכונית הספורט האמיתיות, אלה ללא המגדש והחשמל והסוללות המכבידות. וקבלו הימור נועז. שברולט תביך בקרוב את פורשה במגרש הביתי, מסלול הנורבורגרינג. הגרמנים מוכנים לכך ותהיה להם תשובה מוכנה, אבל צפויות שם מלחמות. הכינו את הפופקורן.