בקצרה:
  • אופל קרוסלנד הבא יתבסס על פלטפורמה חדשה
  • יהיה גדול יותר ויציע טווח של כ-400 ק"מ
  • יגיע לישראל רק בעוד כשנה
הגיע הזמן: הקרוסלנד, רכב הפנאי הקטן של אופל, הוא גם אחד הדגמים הוותיקים באולם התצוגה שלה. זה המבוסס על הפלטפורה הקודמת של פיז'ו-סיטרואן (PF1), שהוצגה לראשונה ב-206 בסוף שנות ה-90. הדגם החדש שיחשף בתחילת 2024 יבוסס על הפלטפורמה המודרנית של הקונצרן (CMP), המשותפת לפיז'ו 2008. בכך הוא יהיה מסוגל לשלב מערכות מתקדמות בהרבה, לרבות גרסה חשמלית, כחלק מהאסטרטגיה של היצרנית לשווק דגמים נקיים מזיהום בלבד החל מ-2028.
כבר לא קטן: הקרוסלנד החדש צפוי להיות גדול משמעותית מקודמו, גדול אפילו מה-2008, תוך מטרה להפוך אותו מתאים עד כמה שניתן לשימושים משפחתיים. בחרטום ישכון מנוע בנזין מוגדש עדכני מהקונצרן, עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ומערכת היברידית קלה (48V), 136 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד.
גם הגרסה החשמלית תהיה עם מערכת ההנעה העדכנית, עם 156 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים וסוללת 54 קוט"ש שתאפשר טווח נסיעה של יותר כ-400 ק"מ. טעינה מהירה (100 קילוואט) תאפשר 80% בכחצי שעה.
מה אנחנו חושבים: סטלנטיס עושה שימוש מסיבי בפלטפורמת CMP, שמשרתת כיום מגוון עצום של דגמים לרבות סופר-מיני, רכבי פנאי המובססים עליהן ואפילו משפחתיות קומפקטיות. אלא שהשימוש בפלטפורמה הזו לדגמים חשמליים מקנה להם יכולות מוגבלות, שכן מדובר בהסבה המחייבת פשרות עיצוביות והנדסיות בהשוואה לבסיס ייעודי.
יש להניח שהקרוסלנד החדש יהיה מתקדם משמעותית מקודמו הוותיק, ודאי בגרסת הבנזין. אבל הבסיס המוסב יקשה על הגרסה החשמלית להיות תחרותית בשוק מול מתחרים מודרניים. סטלנטיס צריכה להזדרז עם השלמת תהליך הפיתוח לפלטפורמה ייעודית, שכן כל יום שהיא מתעכבת, ההתמודדות שלה מול המתחרות שמאיצות לעבר החשמל תהיה קשה עוד יותר.