לפני כחצי שנה הועשר שוק הרכב המקומי במותג הרכב צ'רי, סיני חדש נוסף אבל בניגוד לבני ארצו, עם שלושה דגמים מונעי בנזין, ללא דגמים חשמליים כלל. על רקע זה, יחד עם האנונימיות היחסית של המותג, מפתיע היה לשמוע את יבואני המותג מחברת קרסו, מבטיחים כי ימכרו כ-8,000 עד 10,000 מכוניות חדשות עד תום 2023.
2 צפייה בגלריה
(נועם ריין)
ובכן, לא מעט ממסקרי התחום יכולים כבר להמליח את הכובע, שכן עד סוף חודש מרץ מכרה צ'רי השנה קרוב ל-5,000 מכוניות. הוסיפו לכך עוד כ-900 שמכרה בחודשיים שנותרו עד סוף 2022, ותקבלו קרוב ל-6,000 מכוניות חדשות שעלו מהמותג על הכביש, בהערכה זהירה, את קו 10,000 המכוניות צפוי המותג לעבור כבר ביוני. רכב סיני, עם דגמי בנזין בלבד, להזכירכם.
2 צפייה בגלריה
(נועם ריין)
אבל כבר באותו מועד ברור היה כי השוק צפוי - לאחר הנהירה הגדולה אחר רכב זמין ונגיש בתקופת מחסור במלאים - לחפש את החשמל. וצ'רי עדכנה כי דגם כזה, על בסיס ה-FX שנמכר מהרגע הראשון, צפוי להגיע עד סוף השנה הנוכחית.
בבסיס מדובר אותו FX מוכר, המובסס על פלטפורמת T1X שנועדה מראש לקבל גם יחידת הנעה חשמלית מלאה, ויתמודד ברבי המכר של הקטגוריה: ג'ילי גיאומטרי C ו-BYD אטו 3, האחרון הנמכר ביותר מסוגו. עם מנוע חשמלי בעל 204 כ"ס שמחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, וכמובן ביצועים טובים מגרסת הבנזין. מצברי 66 קוט"ש צפויים לאפשר טווח נסיעה של כ-450 ק"מ, שהפך לסוג של רף מקובל בדגמי פנאי של יצרניות סיניות.
בתערוכת הרכב של שנגחאי פגשנו בו לראשונה, עם מראה כמעט זהה לגרסת הבנזין, למעט שינויים בחרטום עם סבכה ויחידות תאורה עדכניות, וחסרונם של פתחי מפלט מאחור. בסביבת הנהג יש צמד מסכי "10.25 כלוח מחוונים ומסך מגע, אבל הקונסולה בין המושבים שונה שכן ויתור על בורר הילוכים מאפשר שם תאי אחסון גדולים. מערך הבטיחות צפוי להיות דומה עם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.