בקצרה:
  • מודל רכישה חדש מוצג על ידי פריסבי
  • הלימו החשמלית של EVEASY תשווק במינוי חודשי
  • רכישה מלאה תתאפשר, אך היבואנית לא תתמקד בה
3 צפייה בגלריה
(נועם ריין)
זמן קצר לאחר שדיווחנו על הגעתה לישראל של EVEASY לימו, משפחתית חשמלית חדשה מתוצרת סין, מודיעה היבואנית פריסבי (קרסו) על תחילת השיווק בישראל. אך היא עושה זאת במודל של תשלום חודשי שיעמוד על 2,900 שקל לשלוש שנים ויכלול טיפולים וביטוח חובה ומקיף למשך התקופה, בנסועה של עד 20 אלף ק"מ בשנה.
במהלך התקופה הרכב יירשם על שם הלקוח ובסופה הוא יוכל להחזיר את הרכב ללא עלות נוספת. לקוחות שיבחרו להחזיר את הרכב מוקדם יותר יוכלו לעשות זאת, אך במצבים אלו ייתכן תשלום נוסף בגין ההחזרה המוקדמת. לקוחות שיהיו מעוניינים ברכישה מלאה ולא מינוי חודשי, ישלמו 155 אלף שקלים.
מה עוד צריך לדעת: EVEASY לימו, שמיוצרת בסין על ידי JMC המשתפת פעולה עם רנו, מציגה מימדים דומים לאלו של סקודה אוקטביה למשל, עם אורך של 467.5 ס"מ, רוחב של 183.5 ס"מ וגובה של 148 ס"מ, אך ללימו בסיס גלגלים ארוך יותר של 275 ס"מ (6.5+) ותא מטען קטן יותר בנפח של 411 ליטרים.
מנוע חשמלי קדמי בהספק של 160 כ"ס מציע ביצועים לא מרשימים במיוחד בעידן החשמלי, עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.6 שניות, בעוד סוללת 60 קוט"ש תספק טווח נסיעה מוצהר של 450 ק"מ. טעינת AC תלת פאזית מתאפשרת בקצב מרבי של 11 קילוואט. קצב הטעינה המהירה (DC) עומד על 60 קילוואט בלבד, נמוך משמעותית מהמקובל כיום בתעשייה, ומאפשר את מילוי הסוללות מ-30% ל-80% בתוך 36 דקות.
אבזור ובטיחות: מפרט האבזור כולל בין היתר מסך מגע ("12.3) עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מצלמות היקפיות, מושבים דמויי עור עם כוונון חשמלי לנהג, טעינה אלחוטית, בקרת אקלים עם יציאות מאחור, תאורת לד וחישוקי "17 קלים. מפרט אביזרי הבטיחות כולל שמונה כריות אוויר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעת תנועה חוצה וזיהוי תמרורים. ציון הריסוק האירופי הוא 4 כוכבים.
מה אנחנו חושבים: המהלך השיווקי של פריסבי (בסופו של דבר נשכח מ'קרסו') יוצא דופן, מעניין ובעל פוטנציאל להצליח בענק. שוק הרכב הישראלי מוטה הליסינג מקבל כעת תחרות ממקום בלתי צפוי, אבל כזה שיכול לטלטל קשות את מודל הרכישה המקובל. איך המכונית של EVEASY ועד כמה היא שווה את המחיר? את זה נדע רק אחרי שננהג בה. אבל לא מוגזם יהיה להניח שרבים ירכשו אותה ללא קשר, בוודאי בעידן הנוכחי.