בקצרה:
  • הספייס הוא אב טיפוס של מיניוואן מבית GAC
  • העיצוב עתידני, ההנעה במימן והנהיגה אוטונומית
  • שיווק מקומי של המותג לא צפוי להתחדש בקרוב
עדנה מחודשת: מכירות מיניוואנים בכל העולם נמצאות בירידה, כשאת מקומם כמובילי נוסעים תופסים רכבי פנאי עם שורת מושבים שלישית. בהתאם, יצרניות רבות חדלו מלייצר אותם, למעט בסין, שם הם עדיין זוכים לפופולריות יוצאת דופן עם מגוון דגמים מתקדמים. ו-GAC, מיצרניות הרכב הגדולות בסין שאינה מתמקדת בייצוא, חשפה אב טיפוס עוד יותר מתקדם למוביל נוסעים עתידי.
נזכיר כי יצרנית הרכב מגואנגזו שיווקה כאן לפני כשנתיים את ה-GE3 החשמלי בעזרת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, לקסוס וג'ילי. אלא שהשיווק הופסק מסיבות שונות והלוגו באולם התצוגה הוחלף לזה של ג'ילי, המשווקת בארץ את הגיאומטרי C שהפכה לחשמלית הנמכרת ביותר השנה. עוד לא ברור מתי והאם יפתח מחדש אולם תצוגה מקומי ל-GAC.
עיצוב עתידני, הנעה במימן: מראה הספייס נגזר ללא ספק מניסיון לשמור על מקדם גרר נמוך ככל הניתן, כולל ויתור על ידיות פתיחת דלתות, התקנת מצלמות במקום מראות וחישוקי הפחתת מערבולות אוויר. החזית כוללת סבכה עצומת ממדים.
עיצוב הפנים מרשים לא פחות עם סביבת נהג הכוללת מסך לכל רוחב הקונסולה והגה-סטיק עם מסך מגע במרכזו לשליטה במערכות השונות. את המושבים הקדמיים ניתן לסובב ב-180 מעלות לאחור על מנת לייצר - יחד עם ספסל אחורי ייחודי - חדר ישיבות מהודר. דלתות צד אחוריות נפתחות כלפי מעלה ("כנפי שחף") בעוד שדלת תא המטען נפתחת דווקא מטה ועליה מוצבת ספה לשניים.
GAC לא מפרסמת פרטים טכניים, למעט העובדה כי הוא יצויד במערכת לנהיגה אוטונומית בדרגה 4. אתר אוטוקאר הבריטי מפרסם כי על ההנעה אחראי מנוע בעירה בפנימית בנפח 1.5 ליטר שעבר הסבה לשימוש במימן, פיתוח מבית טויוטה ו-GAC עמה יש לה קשר הדוק, שכן היא מייצרת עבורה דגמים ייעודיים לשוק הסיני.
מה אנחנו חושבים: אבי הטיפוס שחשפה GAC משמש כמובן בעיקר לתצוגה וגם אם אלמנטים מסוימים בו יגיעו אי פעם לייצור סדרתי, אל תצפו לפגוש אותו בחניון הקרוב לביתכם בעשרים השנים הקרובות. הוא בעיקר משמש כמקדם תדמית עבור המותג הסיני שמציע מגוון חשמליות מודרניות שאמור היה כבר לעלות על כבישי ישראל. לצערנו, זה לא יקרה בקרוב, אם בכלל.