לאחר שנים של רדיפה אחר כל מותג סיני אפשרי, נפרץ השנה הסכר ויבואניות הרכב הגדולות (וגם פחות מוכרות) החלו לשווק כאן דגמים חשמליים שאיש לא הכיר. אלא שבפועל, מלבד MG שזכה כאן להצלחה גורפת, עם שאר המותגים זה לא ממש צלח. דרך עדינה לכתוב שהם נכשלו, בגדול.
5 צפייה בגלריה
ג'ילי גיאומטרי C
ג'ילי גיאומטרי C
(צילום: ניר בן זקן)
גם יוניון מוטורס. יבואנית טויוטה, מיהרה לחתום על זיכיון עם GAC, יצרנית לא מוכרת במערב אך כזו שהתיימרה להציע מגוון דגמים מודרני מחוץ לסין. זה לא קרה. שיווק ה-GE3, הדגם היחיד של המותג שהחתים כאן דרכון, הופסק. באולם התצוגה בתל אביב הורד הלוגו של GAC, אבל אחד אחר החליף אותו. של ג'ילי הגדולה והמוכרת.
בתעשיית הרכב הסינית נחשבת ג'ילי לאחת הגדולות והמוערכות, גם מכיוון שמדובר בחברה פרטית שאינה בשליטת המדינה, גם מכיוון שהיא מחזיקה בשורת מותגים אירופאיים רציניים. וולוו השוודית אותה חילצה לפני שנים מחידלון והפכה למצליחנית של ממש, לוטוס הבריטית לשעבר שעדיין נהנית ממוניטין יוצא דופן באיכותו.
והגיאומטרי C בה נהגנו הוא דגם ראשון בחטיבת החשמליות הייעודית של היצרנית. ולפחות על הנייר הוא נראה כמוצר שלם - אם מתעלמים מכך שהוא עדיין חלק מדור החשמליות הראשון בעולם הרכב, המבוססות על ארכיטקטורה מוסבת לחשמל של רכב בנזין רגיל.
5 צפייה בגלריה
ג'ילי גיאומטרי C
ג'ילי גיאומטרי C
(צילום: ניר בן זקן)
אבל מעבר לכך, הממדים דומים למשפחתית, יש מערכות בטיחות אקטיביות ומתקדמות, טווח הנסיעה הרשמי ראוי, יש אפשרות לטעינה מהירה ותג המחיר בגרסת הבסיס מיישר קו עם מחירי משפחתיות צנועות רגילות (134 אלף שקלים) או משפחתיות קומפקטיות מודרניות בגרסה הבכירה (143 אלף שקלים). ואיך הוא אחרי 500 ק"מ של מבחן?
סיכום: שאפו גדול לג'ילי שהעמידה באולם תצוגה מקומי חשמלית ראשונה שמותירה לא רק רושם מאוד חיובי, אלא מייד ממצבת את עצמה כקוראת תיגר על ראשות הקטגוריה. עם תא נוסעים איכותי, מרווח ומאובזר, רשימת אבזור עשירה, מערכות בטיחות מתקדמות ואיכות נסיעה טובה. טווח נסיעה מרשים בגרסה הבכירה שהנבחנה ותג-מחיר שממקם אותו מול מתחרים משובחים כמו MG ZS EV ויונדאי קונה EV.
הוא לחלוטין לא חף מביקורת. שכן נוחות הנסיעה בעיר רק בינונית, הטעינה איטית יחסית והפיקוד על המערכת הרגנרטיבית טעון שיפור דחוף. אבל מבחינת תמורה למחיר זו ללא ספק אחת העסקאות היותר אטרקטיביות בשוק הרכב המקומי, ולא רק בקטגוריה החשמלית. היינו אפילו מעזים לומר שהוא עשוי להפוך לראשון מסוגו שבאמת מייתר לחלוטין רכישה של רכב בנזין. כבוד.
5 צפייה בגלריה
ג'ילי גיאומטרי C
ג'ילי גיאומטרי C
(צילום: ניר בן זקן)
איך נראה: הגיאומטרי C מבוסס על רכב בנזין בשם אמגרנד GS, עם מראה המזכיר משפחתית חמש-דלתות קומפקטית בתוספת איפור קרב בדמות פלסטיק שחור סביב למרכב וצמד פסי גגון. החזית נטולת הסבכה מזכירה את זו של טסלה מודל 3 (וזו אינה מחמאה). האחוריים עם יחידת תאורה לכל רוחב דלת תא המטען נאים יותר אך באופן כללי, נדמה שג'ילי יכולה (וצריכה) להשקיע יותר.
סביבת הנהג הרבה יותר מרשימה. ללא הצטעצעות סינית אופיינית ועם מראה מינימליסטי מודרני, כמעט ללא מתגים פיזיים מלב אלה האחראים לתפעול בקרת האקלים. השליטה על המערכות מתבצעת דרך מסך מגע גדול ("12.3) ואיכותי, נוח לתפעול. המתגים על ההגה פחות נוחים וחבל שאין מתג פיזי לעוצמת השמע. בשונה מהמקובל ובמפתיע, אין צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto כמקובל כיום אבל יש Waze מובנה. לוח המחוונים צנוע בגודלו ("5) ואינו נוח לקריאה. תצוגת נתונים עילית בגרסה הבכירה מחפה על כך.
5 צפייה בגלריה
ג'ילי גיאומטרי C
ג'ילי גיאומטרי C
(צילום: ניר בן זקן)
איכות החומרים גבוהה וראויה לשבח לצד מגוון תאי אחסון נוחים. המושבים הקדמיים נוחים גם לאורך זמן ותומכים היטב, אם כי אפשרות הכיוון לגובה לא קיימת עבור הנוסע מלפנים.
בסיס הגלגלים מקובל במכוניות משפחתיות (270 ס"מ) אבל מרחב המחיה מאחור נדיב יותר בעיקר לרגליים ולראש, בדומה לרכבי פנאי קומפקטיים. היושבים שם גם זוכים לשקע USB ובעיקר פתחי מיזוג נפרדים. תא המטען לעומת זאת צנוע (340 ליטר עד גובה הגג) ולמרות שהיבואנית מפרסמת נתון של 417 ליטר, יש לזכור כי הוא כולל גם את החלל לגלגל החלופי. בשונה מחשמליות מודרניות, אין כאן תא נוסף מלפנים.
רשימת האבזור עשירה וכוללת בין היתר מצלמות חניה היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, ריפודי עור, כיוון חשמלי למושב הנהג וחימום למושבים הקדמיים, חלון שמש (סגור, עם וילון אטימה מלא) וחישוקי "18. מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
איך נוסע: מנוע חשמלי עם 204 כ"ס מחובר ישירות לגלגלים הקדמיים והביצועים טובים למדי (זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות) מבלי להיות סופר-מרשימים. הוא בכל מקרה מרגיש נמרץ יותר ממתחרים ישירים כמו יונדאי קונה EV (9.9 שניות ל-100 קמ"ש) ו-MG ZS EV (8.2 שניות במיאוץ הקלאסי). למערכת הבלימה רגנרטיבית אפשרות בחירה בין שלושה מצבים, אבל יש לעשות זאת דרך מסך המגע ולא בעזרת מנופים מאחורי ההגה. בחירה זו מנטרלת אפשרות לשנות בין המצבים תוך כדי נסיעה, וחבל שכך. חבל גם שהמצב הקיצוני ביותר אינו חזק דיו כדי לצמצם משמעותית שימוש בבלמים.
לגרסה הבכירה בה נהגנו מצברי 70 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה אמיתי של 460 ק"מ - בדומה להצהרות היצרנית ובמידה ולא תלחצו עליה יותר מדי. נתון מרשים מאוד ביחס למקובל בקרב יצרניות. צריכת החשמל בממוצע המבחן עמדה על 16 קוט"ש ל-100 ק"מ. מנגד, מערכת הטעינה המהירה התגלתה כאיטית יחסית (75DC) ומילוי המצברים מ-10% ל-80% ארך 48 דקות בעמדה ייעודית.
5 צפייה בגלריה
ג'ילי גיאומטרי C
ג'ילי גיאומטרי C
(צילום: ניר בן זקן)
העובדה שהבסיס לגיאומטרי היא פלטפורמה של רכב בנזין מוסב, מתבטאת באיכויות נסיעה נמוכות יחסית. במקרה של הגיאומטרי C לא ניתן היה להמנע מהקשחה מסיבית של המתלים במטרה לתמוך בתוספת המשקל המשמעותית. ובכך לייצר נוחות נסיעה בינונית במהירות נמוכה שאינה יוצא נשכרת מהבחירה בחישוקים גדולים (מדי) עם צמיגים נמוכי חתך (מדי). הנוחות משתפרת במהירות גבוהה ובידוד הרעשים (מערכת הנעה, רוח ודרך) מפתיע לטובה.
התנהגות הכביש בטוחה וצפויה, האחיזה גבוהה יחסית והמרכב מתמודד כראוי עם שינויי כיוון. להגה תחושה טבעית אבל הבלמים סובלים מדו-שלביות של מערכות המשלבות אגירת אנרגיה עם בלימה מכאנית.
  • מנוע: חשמלי
  • קיבולת מצבר: 70 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 204 כ"ס / 31.6 קג"מ
  • הנעה: קדמית
  • אורך: 443.2 ס"מ
  • רוחב: 183.3 ס"מ
  • גובה: 158.2 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 270 ס"מ
  • משקל: 1,685 ק"ג
  • נפח תא מטען: 340 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 7.7 שניות
  • מהירות מרבית: 150 קמ"ש
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): לא נבחן
  • מחיר: 143 אלף שקל