בקצרה:
  • אבארט משדרגת את ה-500 בנזין הבסיסית
  • עם יותר כוח, מיתלים ובלמים משופרים
  • המחיר: 136 אלף שקל, 6,000 שקלים יותר
האחרונה על בנזין: ימים ספורים לאחר השקת אבארט 500e, כחשמלית ראשונה של חטיבת הביצועים של פיאט, יבואנית המותג מתחילה לשווק בישראל גרסה משודרגת ל-500 בנזין תחת השם 'נובולרי'. מנוע 1.4 ליטר מקבל מגדש גדול יותר (של גארט), והוא מפיק כעת 165 כ"ס, 20 כ"ס יותר מבסקורפיונה היוצאת. עדיין עם תיבת חמישה הילוכים ידנית, הנעה קדמית ופס קול מצוין.
3 צפייה בגלריה
אבארט 595
אבארט 595
(צילום: ניר בן זקן)
מה עוד צריך לדעת: תוספת הכוח מאפשרת לקצץ חצי שניה בזינוק ל-100 קמ"ש (7.3 שניות), עם מהירות מרבית גבוהה במעט (218 קמ"ש). שינויים נוספים כוללים שדרוג מערך הבלמים עם דיסקים מחוררים מלפנים ורפידות של ברמבו, ובמערך המיתלים יש כעת בולמי זעזועים קוני FSD.
העיצוב החיצוני זהה וכך גם סביבת הנהג, עם לוח מחוונים דיגיטלי עגול ומסך מגע ("7). מצלמת נסיעה לאחור היא אופציה בתוספת תשלום. לצערנו, גם סעיף הבטיחות נותר ללא שינוי והמשמעות היא שאין מערכות בטיחות מתקדמות אלא רק מערכת התרעה בהתקנה מקומית של מובילאיי.
3 צפייה בגלריה
אבארט 500 קומטציונה
אבארט 500 קומטציונה
(צילום: אורי ברגר)
מה אנחנו חושבים: אבארט 500 היא אחת המכוניות המיוחדות כיום בשוק הרכב, סופר מיני עם ביצועים משודרגים וחווית נהיגה כמו פעם, עם גיר ידני ודוושת מצמד. הנובולרי נראית כמשדרגת את המתכון המשובח ממילא של גרסת הבסיס היוצאת, בתוספת מחיר זניחה יחסית שעדיין שומרת אותו נמוך מכל מתחרה אפשרית אחרת.
מצד אחד חשוב להזכיר כי היא נטולת מערכות בטיחות מודרניות ומתאימה רק למקדשי אקשן. אבל לאותם חובבי הגה האמיתיים יש מעט מאוד עסקאות משתלמות כיום, וזו אחת הטובות שבהן. ובהתחשב בעתיד החשמלי, בקרוב גם לא תהיה.