בקצרה:
  • קרייזלר תציג סוף סוף מכונית חשמלית
  • עם פלטפורמה חדשה וטווח של 700 ק"מ
  • אך תגיע לכביש הציבורי רק ב-2024
האחרונה להגיב לטסלה: בשונה מקונצרן פורד שכבר מציג ארסנל של שלושה דגמים חשמליים, וג'נרל מוטורס שחשפה אבות-טיפוס לרכב פנאי וטנדר חשמליים (ותציג בקרוב טנדר סילברדו חשמלי ב-CES), קרייזלר מעט מפגרת מאחור, אבל תנסה בקרוב לסגור פערים. ובאותה תערוכת CES - אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון - היא תציג את האיירפלו, חשמלית ראשונה מתוצרתה. קונספט שחשפה לראשונה באירוע שערכה ביולי השנה, אבל כעת תופיע לראשונה בציבור יחד עם פרטים נוספים.
מה אנחנו יודעים: כבסיס תשמש פלטפורמה חדשה שמפתח קונצרן סטלנטיס המכונה STLA, שתאפשר מספר גדלים ובמקרה זה "מדיום". עם קיבולת מצברים שנעה בין 87 ל-104 קוט"ש, הספק שנע בין 170 ל-245 כ"ס, וטווח נסיעה שיעמוד על עד 700 ק"מ. יש להניח שטווח הנסיעה המרשים - לפחות במונחים עכשוויים - יושג הודות למקדם גרר נמוך במיוחד. בהקשר זה כדאי לציין כי היא נושאת את שמה של אחת המכוניות המפורסמות של קרייזלר שהושקה באמצע שנות ה-30 של המאה הקודמת, והקדימה את זמנה בתכנון אווירודינמי.
סביבת הנהג כוללת כמקובל מעט מתגים והרבה מסכים, שלושה מלפנים המשמשים כלוח מחוונים, מסך מגע מרכזי ומסך נוסף לנוסע, ועוד שניים מאחור המותקנים בגב המושבים הקדמיים. כמקובל כיום, גם קרייזלר תעדכן תוכנה דרך הענן.
מה אנחנו חושבים: קרייזלר חייבת לאמץ לעצמה מערכות הנעה חשמליות, ויפה שעה אחת קודם. בשלב זה יש לה אומנם יתרון (על הנייר) בדמות טווח נסיעה גדול מהמתחרות הישירות - טסלה מודל Y ופורד מוסטנג מאך-E - אבל בקצב ההתפתחות האדיר בו נמצאת התעשייה, עד שתגיע לכביש הציבורי היא עשויה למצוא עצמה מאחור גם בתחום זה.