בקצרה:
  • קיה חשפה כמתוכנן ספורטאז' אירופי, שיעשה דרכו גם ארצה
  • דומה עד זהה לספורטאז' אמריקאי, עם מידות מוקטנות
  • לפי הערכות, יגיע לישראל בתחילת השנה הבאה
הדור החמישי של קיה ספורטאז' נחשף היום (ד'), כחודשיים לאחר שאחיו ה"אמריקאי" הוצג לציבור וחודשים ספורים לפני הגעתו המתוכננת ארצה. רכב הפנאי של קיה שמשווק כבר עשרות שנים ועבר מספר גלגולים, היה בדור הקודם אחד הדגמים הפופולריים של שוק הרכב המקומי. בניגוד לדורות קודמים, הפעם הוא הוצג בשתי גרסאות - אמריקאית ארוכה יותר, ואירופית (אשר תגיע גם ארצה) עם ממדים צנועים יותר.
7 צפייה בגלריה
קיה ספורטאז' לדורותיו. מיורד שטח (קיצוני משמאל) לשיא הקונצנזוס
קיה ספורטאז' לדורותיו. מיורד שטח (קיצוני משמאל) לשיא הקונצנזוס
קיה ספורטאז' לדורותיו. מיורד שטח (קיצוני משמאל) לשיא הקונצנזוס
הספורטאז', למעשה אח תאום ליונדאי טוסון ששיווקו בדגם החדש החל כאן זה מכבר, קצר בכ-14 ס"מ מהאמריקאי, אך ארוך בארבעה ס"מ מהדגם היוצא ובכך עשוי להציע מרחב פנים משופר. גם בסיס הגלגלים שונה, שכן לגרסה האירופאית 268 ס"מ בין הסרנים, שמונה ס"מ פחות מהתאום שמעבר לאוקיינוס. נפח תא המטען עומד על 587 ליטר מרשימים, או 1,776 ליטר כאשר הספסל מאחור מקופל.
7 צפייה בגלריה
קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז'
מצאו את ההבדלים: קיה ספורטאז' אמריקאי מול אירופי (למטה)
לעומת הגרסה האמריקאית, זו שתגיע ארצה נטולת חלון צד מאחור, אך מעבר לכך השינויים זניחים ויכללו עיצוב חישוקים ("17-"19) שונה, סבכה אחרת (בהתאם לרמת הגימור) ולא הרבה מעבר. גם סביבת הנהג והנוסעים כמעט-זהה, עם צמד מסכי "12.3 מחוברים. קיה אגב מעדכנת כי עדכוני תוכנה יתבצעו מעתה דרך תקשורת עם הענן.
בניגוד לקודמו, רכב הפנאי הקומפקטי של קיה יציע שיכוך מתלים אדפטיבי ומצב נסיעה "שטח". לצד אלה יוצעו שלל מערכות בטיחות מתקדמות, לרבות מניעת התנגשות חזיתית עם רכב חוצה בעת פניה שמאלה.
7 צפייה בגלריה
קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז'
מצאו את ההבדלים מאחור. אבל חפשו ממש טוב
הספורטאז' החדש לא יהיה כול-חשמלי (ה-EV6 יסגור את הפינה הזו), אך מעבר לכך יציע פחות או יותר כל מנוע רלוונטי עם תמיכת חשמל. החל ב-1.6 ליטר בנזין מוגדש עם 150 כ"ס, מערך היברידי-קל והנעה קדמית לצד תיבת שבעה הילוכים אוטומטית. יש גם ספורטאז' היברידי מלא עם הנעה קדמית, מנוע 1.6 שמייצר כאן 180 כ"ס ולצדו מנוע חשמלי עם 60 כ"ס. בסך הכל 230 כ"ס ו-35 קג"מ.
גם ההיברידי-נטען נשען על אותה יחידת בנזין עם 180 כ"ס אבל המנוע החשמלי בה מייצר 91 כ"ס והכוח המשוקלל עומד על 265 כ"ס. קיה לא מדווחת כמה רחוק אפשר להגיע על חשמל בלבד, אבל טווח הנסיעה של יונדאי טוסון עם אותה ערכה בדיוק עומד על 62 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: בקיה ישראל ממתינים לספורטאז' החדש שכן מדובר בדגם - יחד עם הפיקנטו במידה מסוימת - ששם אותה על המפה, שדרג אותה ממעמד של "עשירייה ראשונה" למתמודדת על תואר "הנמכרת ביותר" והפך אותה לתושבת קבועה במקום השני או השלישי בטבלת המכירות יחד עם טויוטה הגדולה. יש לו קהל נאמנים גדול במיוחד ושם מצוין בציי רכב. ההצלחה אם כך אינה מוטלת כלל בספק. אין הרבה מכוניות חדשות שמוצאות עצמן במעמד דומה של להיט בהתהוות, ואין מחמאה גדולה בהרבה מזו.