לפני כחודשיים דיווחנו על רכיבה פרועה ומסוכנת של שליחי וולט ברחובות העיר. זאת לאחר דיווחים רבים על השתוללות רוכבי חברת המשלוחים ברחובות הערים, פגיעה בהולכי רגל וצפצוף מתמשך על החוק. כולל רכיבה גנד כיוון התנועה, מעבר צמתים באדום ועוד. בחברת השליחויות אמרו בתגובה כי הם "רואים בנהיגה בטוחה ערך עליון ופועלים באפס סובלנות מול שליחים המבצעים עבירות תנועה". כעת מתברר כי אחת משתיים: או שהנהלת וולט אינה מכירה בכך ששליחיה עוברים עבירות תנועה, או שההגדרה "אפס סובלנות" זוכה בוולט לפרשנות שונה מהמקובל.
שוחחנו הבוקר (א') באולפן ynet עם קורבנות התנהלות בריונית של שליחי וולט, אליטה מור ומירב רוזנברג.
"בכניסה לרחבה עם בתי קפה ומסעדות ברחוב ברודצקי (בתל אביב) יש שלטים שאוסרים כניסת אופנוע, אך שליחי וולט לא מחנים את הקטנוע או האופניים החשמליים בכניסה לרחבה והולכים ברגל, אלא נכנסים בשיא המהירות עד לפתח המסעדה", סיפרה אליטה. "לא מזמן בתי שיחקה ברחבה ואחד השליחים כמעט דרס אותה. זה תמיד כמעט, בגלל זה זה לא כל כך עולה לתודעה. אנחנו מבקשים שיטפלו בזה לפני שאחד הילדים ייפגע".
גם בת של חברה שלך נפגעה בימים האחרונים, נראה שהרחבה הפכה לזירת התגוששות.
"נכון, זה קבוע. לאחרונה יש כמה הורים שעומדים בכניסה כדי להעיר לשליחי וולט והתחלנו לקבל תגובות אלימות מצידם. אם אתה מעיר לו, התגובה ממש מכוערת - 'לא עניינך, עזוב אותי', תגובות אלימות ומפחידות. זה עלול להגיע למצב של מכות. ואני יכולה לעמוד שם כל יום ולצלם שליחים".
שלום מירב, מה את מספרת?
"נסעתי על שביל אופניים ברחוב אבן גבירול (בתל אביב) והוא נחסם על-ידי אופניים חשמליים של שליח וולט. עצרתי והערתי לשליח אבל הוא לא התייחס כלל. בעטתי לו קלות באופניים ואמרתי לו שוב שיזוז. זה כנראה עצבן אותו. המשכתי לרכוב ואחרי דקה מצאתי את עצמי על הרצפה. השליח של וולט רכב לידי ובעט לי באופניים, נפלתי והתנגשתי במישהי שבאה ממול".
תגובת חברת וולט: "אנו מגלים אפס סובלנות מול עבירות תנועה ואלימות. כשמגיעה אלינו תלונה בנושא נהיגה של שליח, היא מטופלת מיידית על ידי מחלקה האחראית על התחום, המבררת מול המתלונן ומול השליח את פרטי המקרה. במידת הצורך, אנחנו מפעילים צעדים כלפי השליח כולל הפסקת התקשרות. אם יש לכם תלונה בנושא נהיגה, פנו לשירות לקוחות מיד ונסו לתעד מספר רישוי, מספור על התיק ו-או זמן ומיקום של איסוף או פיזור המשלוח. קבלת אחד מהנתונים האלה קריטי כדי לעזור לנו לטפל במקרה. וולט עובדת במספר אפיקים, טכנולוגים ואופרטיבים, כדי להרחיב את ההסברה והאכיפה בקרב שליחים יחד עם בעלי עסקים, העירייה, המשטרה וגופים נוספים".