בקצרה:
  • סיטרואן C5 איירקרוס עבר מתיחת פנים
  • ישווק בישראל גם עם מנוע בנזין צנוע
  • המחיר מתחיל ב-169 אלף שקל
מראה משודרג: C5 איירקרוס, רכב הפנאי של סיטרואן, נחת כאן לאחר שעבר מתיחת פנים המשדרגת בעיקר את המראה. השינוי העיקרי הוא בחרטום עם יחידות תאורה משולבות בסבכה הקדמית ופגוש שונה עם כונס אוויר בולט במרכזו. בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע גדול יותר בגרסאות הבכירות ("10 לעומת "8) ומתג שמשמש כבורר הילוכים (עם מנופי שליטה ידנית מאחורי ההגה), ומפנה כך מקום לתא אחסון גדול יותר. משטח טעינה אלחוטי בו מצויד הרכב בחו"ל לא עשה דרכו לגרסאות המשווקת כאן.
שינוי נוסף הוא דור חדש למושבי הנוחות הייחודיים והמצוינים של סיטרואן, אך הם יוצעו רק בגרסאות הבכירות. כבעבר, המושב האחורי מפוצל לשלוש יחידות שונות, עם אפשרות כיוון מרחק היעילה להגדלת נפח תא המטען (בין 580 ל-720 ליטר) או הגדלת המרווח לרגלי הנוסעים.
בנזין או דיזל: להיצע המנועים מצטרף מנוע שלושה צילינדרים המוכר של היצרנית, בנזין מוגדש בנפח 1.2 ליטר עם 130 כ"ס. לצידו יוצעו מנועי ארבעה צילינדרים –טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר עם 130 כ"ס, או בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר עם 180 כ"ס. כל המנועים מחוברים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. גרסה היברידית-נטענת המשלבת בין מנוע בנזין 1.6 ליטר למנוע חשמלי עם 225 כ"ס ואפשרות ל-55 ק"מ נקיים מזיהום, תנחת כאן רק בעתיד.
רשימת האבזור כוללת בגרסאות הבסיס (169 אלף שקל לבנזין הצנוע, 173 אלף שקל לדיזל) לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) בקרת אקלים מפוצלת כולל פתחים ליושבים מאחור ולתא האחסון שבין המושבים הקדמיים, מצלמת נסיעה לאחור וחישוקי "18. הגרסה הבכירה (193 אלף שקל לדיזל, 195 אלף שקל לבנזין 1.6 ליטר) מוסיפה ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים וכיוון חשמלי למושב הנהג, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "19.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב והתרעת שטח מת, בעוד הגרסה הבכירה מוסיפה גם בקרת שיוט אדפטיבית ושמירת נתיב.
מה אנחנו חושבים: רכב הפנאי של סיטרואן נחשב לאחד מהטובים בקטגוריה, בעיקר הודות לנוחות נסיעה יוצאת דופן ויתרון משמעותי במרחב המחיה ליושבים מאחור. ובכל זאת, הוא לא זכה לפופולריות דומה לאחיו לבית - פיז'ו 3008, בעיקר בגלל מראה מגושם מדי ופחות מושך. העדכון שעבר אמור לטפל בדיוק בנקודה זו, אבל חבל שסיטרואן לו הזריקה לו קצת יותר מקוריות, כפי שעשתה ב-C5-X למשל.