בקצרה:
  • אחרי 45 שנה, הסקאוט המפורסם חוזר לשטח
  • המראה הקלאסי יישמר, ההנעה חשמלית מודרנית
  • אב טיפוס יוצג ב-2023, ייצור סדרתי ב-2026
מושרת שטח: הסקאוט שיוצר באמצע המאה הקודמת על ידי חברת אינטרנש, הידועה יותר כיצרנית טרקטורים וציוד חקלאי, נחשב לאחד האייקונים המוטוריים הגדולים של אמריקה, ולאחד מהאבות המייסדים של רכבי הפנאי (SUV). שכן הוא שילב בין יכולת שטח גבוהה בדומה לג'יפ CJ, אך לצדה העניק 'תנאי שירות' טובים משמעותית מהג'יפ הספרטני. בין היתר עם יכולת טובה משמעותית על הכביש.
אכן, קונספט דומה לזה של פורד ברונקו הראשון. צריך רק להזכיר כי הסקאוט הגיע לאולמות תצוגה בצפון אמריקה עוד ב-1961, חמש שנים תמימות לפני פורד.
3 צפייה בגלריה
סקאוט
סקאוט
סקאוט הראשון משנות השישים
הסקאוט הוצע במגוון תצורות מרכב, לרבות עם גג קשיח, גג ברזנט וטנדר. דור שני ומודרני יותר הוצג עשור לאחר מכן, אך הייצור הופסק כליל ב-1980 לאחר המשבר הכלכלי שפקד את החברה והעברת המיקוד למשאיות תחת מותג 'נביסטאר'. חלפו ארבעה עשורים ובקיץ שעבר רכשה טראטון, חטיבת הרכב המסחרי והמשאיות בקונצרן פולקסווגן, את היצרנית האמריקאית ועימה את הזכויות לשם של רכב השטח המפורסם.
עתיד חשמלי: כעת פולקסווגן מודיעה כי היא מחזירה את הסקאוט לחיים. אבל בשונה מהמהלך שביצעה פורד עם הברונקו החוזר למקורות הדגם, פולקסווגן תשתמש בשם המפורסם לרכב פנאי-שטח ולטנדר עם הנעה כול חשמלית, קטגוריה שצפויה להתפתח משמעותית בשנים הבאות בצפון אמריקה עם כלים ממגוון רחב של יצרניות לרבות פורד ו-GM.
מלבד שני איורים לא מפרסמת פולקסווגן כל מידע, אך מבטיחה כי קונספט ראשון יוצג כבר בשנה הבאה וכי רכב ראשון צפוי להגיע לאולמות תצוגה שלוש שנים מאוחר יותר. לסקאוט יהיה מעמד דומה לאודי, סיאט, סקודה, כמותג נפרד בקונצרן הרכב הפרטי של פולקסווגן הממוקד ברכבי שטח וטנדרים. תהליך הפיתוח והייצור יהיה בארה"ב.
מה אנחנו חושבים: לפולקסווגן, קונצרן הרכב הגדול בעולם, נוכחות צנועה יחסית בשוק האמריקאי החשוב והגדול, בוודאי בהשוואה לשלוש הענקיות המקומיות מדטרויט. ובעיקר בולטת ההיעדרות מהקטגוריות הפופולאריות בצפון אמריקה כמו טנדרים דוגמת פורד F150 ורכבי פנאי גדולים כמו שברולט טאהו.
מדובר בשתי קטגוריות שיעברו בעתיד להנעה בחשמל, והעובדה כי ליצרנית הגרמנית יש ניסיון גדול יותר במערכות הנעה נקיות מזיהום מאשר לפורד, ג'נרל מוטורס וקרייזלר, עשויה להוות עבורה יתרון משמעותי בעתיד. בעיקר כשהיא עושה את זה תחת שם אהוב ומוערך כל כך בצד השני של האטלנטי.