נדמה כי התרגלנו כבר למאות אלפי הזמנות מוקדמות לרכב חשמלי, עוד לפני שיוצרה אפילו יחידה אחת ממנו. זה מה שקרה עם דגמי טסלה השונים למשל. אבל 15 אלף הזמנות מוקדמות לרכב שטח קשוח עם מנוע בנזין או דיזל, שיכולותיו ומחירו עדיין לא ברורים מלבד העובדה שהוא נראה כלידה מחדש של לנד רובר דיפנדר האגדי? זה באמת יוצא דופן.
3 צפייה בגלריה
ינאוס גרנדיר
ינאוס גרנדיר
ינאוס גרנדיר - דיפנדר כמו שדיפנדר צריך להיות
וזה מה שקורה עם הגרנדיר (על שם פאב לונדוני בו עלה הרעיון) של ינאוס, אותו הגה הטייקון הבריטי ומעריץ הדיפנדר ג'ים רטקליף שביקש מלנד רובר לרכוש את הזכויות לייצור הדיפנדר, לאחר שהופסק ייצור ב-2016, אך נענה בשלילה מוחלטת.
3 צפייה בגלריה
ינאוס גרנדיר
ינאוס גרנדיר
ינאוס גרנדיר
חברת הרכב שהקים מספר חודשים מאוחר יותר, על שמה של חברת הכימיקלים שבבעלותו, והגרנדיר שישווק החל מחודש אפריל הקרוב - ויעלה על הכביש ביולי - כדגם ראשון מתוצרתה, מהווים תשובה ניצחת לסרבנות של לנדר רובר. זו שבחרה לזנוח לחלוטין את העבר והצמידה את השם האגדי לרכב מהודר, שונה לחלוטין באופיו תוך שהיא מבטיחה: "לא ניתן לאף אחד לייצר את הדיפנדר שלנו".
הגרנדיר שאורכו 495 ס"מ ושומר כמובן על מרכב זוויתי קלאסי אותו ניתן למצוא עדיין במרצדס G קלאס וסוזוקי ג'ימני, מיוצר במפעל שבעבר היה אחראי לדגמי סמארט שונים בהאמבך, צרפת. על פיתוחו עמלו בין היתר מהנדסי מגנה שטייר האוסטרים, החתומים גם על ה-G ורכבי שטח אחרים.
שלדת סולם חזקה וסרנים חיים אמורים להעניק שרידות גבוהה בשטח, וקפיצי סליל בכל פינה עם מוטות רדיוס לכל סרן אחראים על עבירות ויכולת סבירה בכביש. יחידות ההנעה מגיעות מבית ב.מ.וו, 3.0 ליטר טווין-טורבו-דיזל או טורבו-בנזין, עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית של ZF והילוך כוח עם יחס העברה קצר לצד נעילות דיפדנציאל מלפנים ומאחור.
לא ברור עדיין מה יהיה קצב ייצור הגרנדיר, אך נראה שלפחות בתחילת הדרך לא יכול היה רטקליף לצפות ליותר אהדה. 15 אלף המזמינים הראשונים שילמו כבר כ-2,000 שקלים (450 פאונד) תמורת הזכות להזמין את הגרנדיר כאשר יחל השיווק ויפורסמו המחירים - שלא צפויים להיות נמוכים. כמה עשרות מדינות מופיעות ברשימת אלו מהן ניתן להזמין, ישראל אינה אחת מהן.