בקצרה:
  • מרצדס ספרינטר e חדש בדרך
  • עם טווח כפול ויכולת משופרת
  • צפוי להגיע ארצה בסוף 2022
חשמל מסחרי: יותר משנה לאחר שחשפה קונספט לספרינטר חשמלי חדש, מפרסמת היצרנית תמונות שלו בניסויי נהיגת חורף בהן נבחנת יעילות מערכת ההנעה בתנאי קור קיצוניים שמגיעים למינוס 30 מעלות. עוד בוחנים את היכולת הדינמית בתנאי אחיזה נמוכים והשפעתן של רוחות צד.
את ה-e-ספירנטר החדש תשווק מרצדס לא רק באירופה, אלא גם בצפון אמריקה, שם יורכב במפעל החברה בצפון צ'רלסטון, ארה"ב, האחראי גם על ייצור הספרינטר הרגיל. הגרסאות שישווקו באירופה יורכבו כבעבר בפס הייצור בגרמניה - דיסלדורף ולודוויגספלד.
מה אנחנו יודעים: הדור החדש של הספרינטר החשמלי, פרויקט בו השקיעה מרצדס לטענתה יותר מ-350 מיליון יורו, צפוי להציג שיפור ניכר בכל תחום לעומת ה-e-ספרינטר הקודם. ראשית הוא מצויד במנוע חשמלי אחורי המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו, ולכן כושר ההעמסה שלו גבוה מהדגם הנוכחי בעל הנעה קדמית. בשונה מהדגם הנוכחי שמיוצר רק בתצורת וואן, החדש יוצע בכמה תצורות מרכב, לרבות רכב הסעות, טנדר חד-קבינה עם ארגז אחוד שלדה שמאפשרת התקנות שונות ואמבולנס.
ה-e-ספרינטר החדש ישווק בשלוש גרסאות מצבר, בהתאם לייעוד הכלי. הגדולים יציעו טווח של יותר מ-300 ק"מ בין טעינות, למעלה מכפליים מהדגם הנוכחי, ודומה לזה של פורד e-טרנזיט. בנוסף, הטעינה תהיה מהירה מזו של הספרינטר הנוכחי (80DC).
מה אנחנו חושבים: מסחריות חשמליות להובלת סחורות או אנשים לא זכו בינתיים לפולאריות דומה לזו של הנעה חשמלית במכוניות פרטיות, בעיקר בגלל טווח נסיעה מוגבל. הדגם החדש אמור לפתור את בעיית הטווח ולהפוך את המסחרי הגדול לשימושי הרבה יותר מבחינת יכולת העמסה ואפשרות לתצורת מרכב שונות. אין לאיש הרי ספק שעתיד הרכב המסחרי - בו עלות השימוש קריטית במיוחד - הוא חשמלי, וקצב ההתקדמות בקטגוריה זו יהיה מהיר במיוחד. עכשיו נותר רק לחכות ולגלות מה תג המחיר שיוצמד לו. הוא (ורק הוא) יקבע את מהירות החדירה לשוק.