בקצרה:
  • סקודה סופרב וקודיאק לא זוכים למערכת הנעה חדשה
  • השינויים מתמקדים בעדכוני מראה
  • צפויים להגיע ארצה במהלך השנה הבאה
רבי המכר מתחדשים: סקודה תחשוף בסתיו הקרוב דורות חדשים לשני הדגמים הגדולים שלה, הסופרב והקודיאק. במקרה של הסופרב היא תהיה דור רביעי בשושלת המשפחתית הגדולה, מהדגמים שסייעו יותר מכל לשינוי התדמית שעברה היצרנית מאז נרכשה על ידי פולקסווגן, ורבת המכר של הקטגוריה עם יותר מ-1.5 מיליון יחידות שיוצרו מאז הוצגה לראשונה בתחילת האלף. הקודיאק יהיה דור שני לרכב הפנאי המצליח שמאז הושק לראשונה ב-2016, יוצרו ממנו 740 אלף יחידות.
מהתמונות שפורסמו, במהלך ניסויי נהיגת חורף, ניתן להבחין כי הסופרב החדשה צפויה להציג חזית שונה במקצת, עם מכסה מנוע שונה, יחידות תאורה צרות יותר וכונסי אוויר אנכיים בצד הפגוש הקדמי. בקודיאק ישנם כעת כונסי אוויר במבנה אנכי, קו המותניים הפך זוויתי יותר עם חלון אחורי שונה.
עדיין על בנזין ודיזל: הדור החדש של הסופרב יצויד במנועי בנזין ודיזל בסיוע היברידי קל (48V), לצד הנעה היברידית-נטענת מוכרת. הייצור יתבצע במפעלי פולקסווגן שבברטיסלבה, סלובקיה, לצידה של הפאסאט העתידית שתשווק בתצורת סטיישן בלבד.
4 צפייה בגלריה
סקודה סופרב
סקודה סופרב
סקודה סופרב
הקודיאק ימשיך להיות מיוצר במפעלי סקודה בקוואסיני, צ'כיה. גם הוא יצויד במנועי בנזין ודיזל בסיוע מיקרו-היברידי, כאשר לצידם תצטרף לראשונה יחידת הנעה היברידית-נטענת. הנעה חשמלית מלאה? עדיין לא.
מתחת לאפס: בסקודה מנצלים את ההזדמנות להצצה מסקרנת לאופן שבו מתבצעים ניסויים בתנאי מזג אוויר קיצוני, בטמפרטורה של 30 מעלות מתחת לאפס. לדברי היצרנית, נבדקת פתיחה קלה של הדלתות, מכסה המנוע ומכסה מיכל הדלק ושקע הטעינה. בנוסף נבדקת השפעת חדירת השלג למכסה המנוע ולכונסי האוויר, עמידות הפגושים בהתנגשות במחסומי שלג וקרח וכמובן מערכות עזר לנהיגה בכבישים קפואים - החל מהבלמים וההיגוי, דרך ה-ABS ובקרת היציבות ועד למערכת ההנעה הכפולה.
4 צפייה בגלריה
סקודה קודיאק
סקודה קודיאק
סקודה קודיאק
סוללות הגרסאות ההיברידית נטענות במלואן בטמפרטורה נמוכה ונבדק הטווח החשמלי בתנאי אמת במזג אוויר קיצוני, וכן נבדקים ביצועי מערכת החימום בתא הנוסעים, קצב הפשרת האדים מהחלונות, מערכות החימום למושבים ולהגה ותגובת מסך המגע במקרים בהם טמפרטורת תא הנוסעים יורדת אל מתחת לאפס. בסקודה מדווחים כי שני כלי הרכב השלימו עשרות אלפי קילומטרים של ניסויים בתנאי קיפאון, וכעת הם נכנסים לשלבי הבדיקה הסופיים.
מה אנחנו חושבים: הפירוט הנרחב שבו מתארת סקודה את ההתרחשויות באתרי הבדיקה הקפואים מלמד אולי משהו על הדורות החדשים של קודיאק וסופרב: הם לא מחדשים הרבה. בזמן שהמתחרות מציגות דגמי סדאן ופנאי מודרניים עם הנעות חשמליות מתקדמות, בסקודה מסתפקים בהוספת גרסה היברידית-נטענת לקודיאק, ובהמשך הייצור של אותה הגרסה בסופרב.
אז כן, השוק הישראלי ממתין להם בזרועות פתוחות שכן מדובר בלהיטי מכירות בקטגוריות שלהם, אבל ההיצמדות של סקודה לטכנולוגיות הותיקות, בזמן שאצל האחות הגדולה פולקסווגן מתבצע מעבר כמעט גורף לחשמל, מבהיר את מקומה של היצרנית הצ'כית בהיררכיה של הקבוצה.