בקצרה:
  • סקודה תציג ארבעה חשמליות חדשות עד 2026
  • הדגם הראשון - פנאי קומפקטי שיקרא אלרוק
  • בנוסף סופרב וקודיאק חדשים יוצגו עוד השנה
מתקפה חשמלית: סקודה הציגה את מפת הדרכים של המותג לשנים הקרובות, הכוללת תוספת של ארבעה דגמים חשמליים חדשים במהלך שלוש השנים הקרובות בהשקעה של 5.7 מיליארד יורו. הראשון שיוצג כבר בשנה הבאה מכונה "אלרוק" (Elroq) - בהתאם למדיניות השמות של המותג שכוללת את האות E כראשונה לדגמים חשמליים וסיומת Q לרכבי הפנאי. מדובר למעשה ביורש חשמלי לקארוק, על בסיס פלטפורמת MEB ובאורך של כ-4.5 מטר, 15 ס"מ פחות מהאניאק המוכר.
שנה לאחר מכן תציג סקודה רכב פנאי חשמלי קטן, שיתבסס על פלטפורמת MEB-Lite אותה תפתח ותייצר סיאט, והמשותפת לפולקסווגן ID2 ולקופרה אורבן רייבל. עם 4.1 מטר בין הפגושים הוא בממדים דומים לפאביה ויציע תא מטען שימושי של כ-400 ליטר. מחיר היעד עומד על 25 אלף יורו, דומה לזה של האחיות לקונצרן. באותה השנה תציג סקודה גם מתיחת פנים לאניאק, שוודאי תביא לשיפור בתפעול מסך המגע הבעייתי ושל מערכת הטעינה האיטית ביחס למקובל כיום.
ב-2026 תציג סקודה גם משפחתית סטיישן חשמלית כאלטרנטיבה לאוקטביה קומבי, עם אורך של 4.7 מטר. הדגם הרביעי שיוצג באותה שנה יהיה גרסת הייצור לקונספט ויז'ן 7S כרכב פנאי חשמלי לשבעה נוסעים שיתמודד מול מתחרים כמו קיה EV9.
3 צפייה בגלריה
סקודה EV סמול
סקודה EV סמול
חשמלי קטן, בשיתוף סיאט
גם בנזין: היצרנית הצ'כית מתכננת להמשיך ולעדכן את היצע דגמי הבבנזין - ש"ישארו עמוד התווך של החברה", כך סקודה. בסתיו הקרוב תחשוף היצרנית דורות חדשים לסופרב ולקודיאק, ספינות הדגל של היצרנית הצ'כית בקרב מכוניות הנוסעים ורכבי הפנאי.
הסופרב החדשה תהיה דור רביעי בשושלת המשפחתית הגדולה, מהדגמים שסייעו יותר מכל לשינוי התדמית שעברה היצרנית מאז נרכשה על ידי פולקסווגן, ורבת המכר של הקטגוריה עם יותר מ-1.5 מיליון יחידות שיוצרו מאז הוצגה לראשונה בתחילת האלף.
היא תשווק כבעבר בגרסאות סדאן (עם מנגנון דלת חמישית) וסטיישן, עם מנועי בנזין ודיזל המוכרים של פולקסווגן שיקבלו מערכת היברידית קלה. הייצור יתבצע במפעלי פולקסווגן שבברטיסלבה, סלובקיה, לצידה של הפאסאט העתידית שתשווק בתצורת סטיישן בלבד.
3 צפייה בגלריה
סקודה קודיאק סופרב
סקודה קודיאק סופרב
עוד השנה: סקודה קודיאק וסופרב חדשים
הקודיאק הבא, דור שני לרכב הפנאי המצליח שמאז הושק לראשונה ב-2016 יוצרו ממנו 740 אלף יחידות, ימשיך להיות מיוצר במפעלי סקודה בקוואסיני, צ'כיה. מערכות ההנעה יהיו דומות לסופרב, לרבות היברידית נטענת שתוצע בו לראשונה. השנה תציג סקודה גם מתיחות פנים לקאמיק ולסקאלה הוותיקים, ואילו מתיחת הפנים לאוקטביה תוצג ב-2024.
מה אנחנו חושבים: בתוך קונצרן פולקסווגן נראה שסקודה היא זו שתהיה אמונה על המשך פיתוח מנועי הבעירה הפנימית, בשל העובדה שליצרנית הצ'כית יש נוכחות משמעותית בשוק ההודי וגם במדינות מזרח אירופה, שם עדיין לא ממהרים לאמץ את הטרנד החשמלי. לצד זאת היא נדרשת לשמור על אחיזה בשווקי מערב אירופה ולכן נדרשת להרחבת היצע הדגמים החשמליים. ההצהרות מרשימות, ועכשיו הגיע הזמן למהר ולבצע.