בקצרה:
  • בעוד כשנה וחצי תעלה לכביש מיני חדשה
  • המראה יהיה דומה עד זהה, עדיין (גם) עם בנזין
  • מערכות הבטיחות צפויות להשתדרג
טייק 4: ב.מ.וו חושפת תמונות ראשונות של אב-טיפוס לדור הרביעי של המיני, כאן בגרסתה הבסיסית עם שלוש דלתות בלבד ומרכב קטן. היא תחליף את המיני הנוכחית רק ב-2023, עשור לאחר שזו הוצגה לראשונה. רכב הניסוי מכוסה עדיין במדבקות הסוואה כמקובל אבל לא קשה להבחין כי המראה הכללי נשמר והשינויים יסתכמו בחרטום, יחידות תאורה ופריטים קלים יחסית נוספים.
עדיין עם בנזין: מיני אומנם תהפוך - כמו מותגים רבים - למותג כל חשמלי ב-2030, אבל הדור הבא שלה ימשיך להציע גם מנועי בנזין, לצד חשמל. היצרנית לא חושפת כל פרט טכני, אבל ניתן לשער שהגרסה החשמלית המופיעה בתמונות תצויד במערכת הנעה מתקדמת מזו של הקופר SE הנוכחית. ללא ספק עם טווח נסיעה גדול יותר מ-228 הק"מ התיאורטיים כיום. הדור הרביעי צפוי גם להציע מערכות בטיחות מתקדמות מאלה המיושנות של הדגם הנוכחי, המסתפק בבלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב.
מה אנחנו חושבים: מיני "החדשה" שהייתה בתחילת האלף אחד הדגמים הנחשקים בשוק הרכב, הפכה עם השנים - ולמרות תוספת גרסאות גדולות ופרקטיות יותר לצד ספורטיביות קשוחות - למכונית מיושנת יחסיח. הסיבות לכך רבות אבל אחת העיקריות שבהן היא פשוט היעדר תחרות שבתורה "הקפיאה" את מפתחי המותג. זה המקום להזכיר כי מיני ניסתה לשנות, אבל במפתיע נכשלה. למשל במקרה של גרסאות קופה, רודסטר, ופייסמן, שפשוט לא נמכרו וייצורם הופסק.
אז כן, מיני חייבת עדכון דחוף בתעשייה שעוברת מהפך אדיר. בעיקר אם היא מעוניינת להשאר רלוונטית. האם הדרך לכך היא לשמור על המראה המוכר ולשנות רק פרטים? מוטל בספק. האם אנחנו טועים לחלוטין? ימים יגידו.