בקצרה:
  • מונרו הוא רכב שטח חשמלי, עם עבירות קיצונית
  • על בסיס שלדת סולם וסרנים חיים
  • המחיר בבריטניה זהה ללנד רובר דיפנדר
שטח חשמלי: מונרו היא חברת הזנק סקוטית שפיתחה רכב שטח חשמלי, עם יכולת עבירות קיצונית. בשונה מחשמליות מודרניות העושות שימוש בפלטפורמה ייעודית, הוא מבוסס על שלדת סולם חסונה וסרנים חיים מלפנים ומאחור המאפשרים עבירות טובה בשטח טכני, כמו גם יכולת העמסה (1 טון) וכושר גרירה (3.5 טון) גבוהים משמעותית מהמקובל ברכבים חשמליים.
המנוע החשמלי מפיק 376 כ"ס ומחובר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת העברה השולחת את הכוח דרך צמד גלי הינע לסרן האחורי והקדמי, בשונה מחשמליות מודרניות בהן המנוע החשמלי מחובר ישירות לגלגלים. הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל מרכזי הם ציוד תקני, כאופציה יוצעו גם נעילות דיפרנציאל אחורית וקדמית. מרווח הגחון (29 ס"מ) גדול ב-1.5 ס"מ יותר מג'יפ רנגלר רוביקון וזוויות הגישה-נטישה (77-80 מעלות) טובות אפילו מהאמר H1 צבאי.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני רבוע ותכליתי, מביא גם למקדם גרר גבוה במיוחד וכתוצאה מכך צריכת החשמל גבוהה וטווח הנסיעה המתקבל ממצברים בקיבולת 80.1 קוט"ש הוא 270 ק"מ בלבד. טעינה מהירה (100DC) תאפשר מילוי מ-15% ל-80% בתוך 36 דקות. גם תא הנוסעים מזכיר רכב צבאי, עם גימורי מתכת חשופים וללא כל אביזרי נוחות לרבות היעדר כריות אוויר.
מה אנחנו חושבים: רכב השטח החשמלי של החברה הסקוטית עושה רושם של הדגם עם רמת העבירות הגבוהה ביותר מבין כלי רכב עם הנעה נקייה מזיהום. מצד שני, אב-הטיפוס נראה כחסר תנאי שירות ראויים ומערכות בטיחות כמקובל כיום, גם בהתחשב בייעוד שלו לחברות מוסדיות ואולי גם לקוחות ביטחוניים.
תג המחיר הצפוי לו אינו יקר באופן קיצוני, ובבריטניה הוא עומד על 65 אלף פאונד, זהה למחיר של לנד רובר דיפנדר 110 בסיסי. מונרו מתכוונת לייצר כ-50 יחידות עד סוף השנה, ופי מאה מכך בשנה שלאחר מכן, כשבעוד שנתיים כבר צפוי קצב הייצור של 2,500 יחידות עם כוונה לשיווק ברחבי העולם. ימים יגידו האם היא תצליח בכך.