בקצרה:
  • ה-MC20 היא מכונית ספורט ראשונה למזראטי מזה עשור וחצי
  • עם 630 כ"ס, 0 ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות ו-326 קמ"ש מרביים
  • תג המחיר מתחיל ב-1.8 מיליון שקל
4 צפייה בגלריה
מזראטי MC20
מזראטי MC20
(צילום: אמיר בורוביץ')
אחרי עשור וחצי: ה-MC20, היא מכונית ספורט ראשונה למזראטי מאז ה-MC12 שהוצגה באמצע העשור הקודם והייתה למעשה פרארי אנזו בעיצוב שונה ובייצור מוגבל של 50 יחידות. הפעם מדובר בדגם ייחודי לה, המבוסס על מרכב קרבון אותו פיתחה דאלארה, אחת החברות המפורסמות בפיתוח מכוניות מירוץ.
המשקל נמוך יחסית ועומד על 1,475 ק"ג כ-100 ק"ג פחות מאודי R8 (גרסת RWD). לדברי מזראטי, השלדה תוכננה כך שתוכל לאכלס בעתיד גם מנוע חשמלי. החברה האיטלקית אחראית גם על עיצוב המרכב בו הושקעו אינספור שעות במנהרת רוח תוך שילוב בין מקדם גרר נמוך ככל הניתן ליכולת הצמדה גבוהה, מבלי להידרש לספוילרים ומסיטי אוויר מסיביים.
בהשראת אל הים: את מנוע ה-V6 בנפח 3.0 ליטר כפול מגדשי טורבו מכנה מזראטי נטונו (Nettuno - נפטון), על שם אל הים במיתולוגיה הרומית שקלשונו המפורסם הפך לסמל המותג. הוא מצויד בצמד מצתים וצמד מזרקים לכל צילינדר עם הספק של 630 כ"ס העוברים דרך תיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד, הנעה אחורית דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה (מכאני כציוד תקני, אלקטרוני כאופציה). הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 2.9 שניות, עד 200 קמ"ש חולפות 8.8 שניות בדרך ל-326 קמ"ש מרביים.
מערך המיתלים כולל עצמות עצה כפולות בכל פינה, תצורה מקובלת במכוניות ספורט המסייעת לשמור על מגע מיטבי של הצמיגים - ברידג'סטון פוטנזה ספורט שפותחו במיוחד עבורה - גם תחת עומס פניה כבד. על הבלימה אחראית ברמבו עם קאליפר בעל שש בוכנות מלפנים (380 מ"מ) וארבע בוכנות מאחור (350 מ"מ). כאופציה יוצעו בלמים קרמיים גדולים יותר (360-390 מ"מ לפנים-אחור) המאפשרים מלבד עמידות טובה יותר גם משקל עצמי נמוך ב-50%. המחיר: 135 אלף שקל.
מה עוד צריך לדעת עליה: כניסה לתא הנוסעים מתבצעת דרך דלתות נפתחות כלפי מעלה. סביבת הנהג מינימליסטית עם מיעוט מתגים, כשעיקר השליטה מתבצעת באמצעות צמד מסכי "10.25 המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע. יש שני תאי מטען, אחד מלפנים (50 ליטר) ואחד מאחור (100 ליטר) - נפח כולל צנוע מזה שמציעה פיאט 500. ואם שאלתם, היא לא כוללת מערכת בטיחות אקטיבית ולכן נדרשת להתקנת מובילאיי בהתקנה מקומית.
מה אנחנו חושבים: מזראטי סובלת כיום מהיצע דגמים מיושן, באופן שמקשה עליה להתמודד מול דגמים מקבלים בקטגוריית היוקרה, בעיקר אלו המגיעים מגרמניה. בנוסף, כבר הרבה מאוד זמן שאין לה מכונית ספורט אמיתית כמתבקש מיצרנית עם היסטוריה עשירה כל כך בספורט מוטורי, לרבות הפורמולה 1 ותואר אליפות שהביא לה חואן מנואל פאנג'יו האגדי ב-1957. וה-MC20 נראית כמו מכונית שמזראטי ממש צריכה, והיא חייבת להמשיך את המומנטום ולהציג דגמים עדכניים נוספים אם ברצונה לשרוד את התקופה המאתגרת ביותר בהיסטוריה של תעשיית הרכב.