• מזראטי חושפת מכונית-על חדשה שפיתחה בעצמה, לראשונה אחרי 15 שנה
  • שלדת קרבון, מנוע V6 מרכזי, 630 כ"ס ופחות מ-3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש
  • לדברי היבואנית, חמישה לקוחות ישראלים כבר הביעו עניין
איפה הייתם כל השנים: שמה של היצירה החדשה הוא MC20, כינוי המשלב את אותיות שם המותג עם המילה קורסה (Corsa, מירוץ באיטלקית). למה 20? כי זו 2020 כעת, זו התשובה הבנאלית. אגב, היא מכונית ספורט ראשונה שמציגה היצרנית מאז ה-MC12. ולא, היא לא הוצגה ב-2012 כפי שהייתם עשויים לחשוב (בצדק), אלא ב-2004. ה-12 הייתה למעשה פרארי אנזו בעיצוב שונה, ובייצור מוגבל של 50 יחידות. הפעם מזראטי מבטיחה כי התכנון כולו שלה - גם הרעיון למספר כנראה.
ובכל זאת, יש סיוע מבחוץ: עם מרכב קרבון קליל וחזק, המשקל נמוך יחסית ועומד על פחות מ-1,500 ק"ג, נתון דומה לזה של מקלארן 570S, שתהיה אחת המתחרות הישירות, כ-150 ק"ג פחות מאודי R8. האיטלקים מעדכנים כי למרות שהיא מצוידת כרגע במנוע מרכזי, השלדה תוכננה כך שתוכל לאכלס בעתיד גם מנוע חשמלי.
2,000 שעות במנהרת רוח הושקעו כדי לעצב מרכב עם מקדם גרר נמוך ויכולת הצמדה גבוהה, מבלי להדרש לספוילרים ומסיטי אוויר מסיביים. מעניין. על התכנון האווירודינמי וייצור השלדה מופקדת דלארה, אחת המוכרות והוותיקות בעסקי פיתוח מכוניות מירוץ.
מערך המיתלים כולל עצמות עצה כפולות בכל פינה, תצורה מקובלת במכוניות ספורט המסייעת לשמור על מגע מיטבי של סוליית הצמיגים - 245/35 מלפנים, 305/30 מאחור - באספלט גם תחת עומס כבד בעת פניות למשל. על הבלימה אחראית ברמבו עם קאליפר בעל שש בכונות מלפנים (380 מ"מ) וארבע בוכנות מאחור (350 מ"מ). כאופציה יוצעו בלמים קרמיים גדולים אף יותר.
מנוע של אל הים: את מנוע ה-V6 בנפח 3.0 ליטר כפול מגדשי טורבו מכנה מזראטי נטונו (Nettuno - נפטון), על שם אל הים במיתולוגיה הרומית שקלשונו המפורסם הפך לסמל המותג. עם הצתה דו-שלבית וצמד מצתים וצמד מזרקים לכל צילינדר, הוא מאפשר להגיע ל-630 כ"ס, לדברי החברה, הנתון הגבוה ביותר ל-V6 סדרתי. תיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד מעבירה כוח לאחור דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 2.9 שניות, עד 200 קמ"ש חולפות 8.8 שניות והמחוג נעצר ב-325 קמ"ש. גרסה חשמלית שתגיע בהמשך תזנק אף מהר יותר (2.8 שניות) עם טווח נסיעה של כ-380 ק"מ בין טעינות.
דלתות של למבורגיני, תא מטען של פיאט 500: דלתות "מספריים" מאפשרות כניסה כניסה לתא נוסעים מינימליסטי, עם מעט מאוד מתגים כשעיקר השליטה מתבצעת באמצעות צמד מסכי "10 - לוח מחוונים ומסך מגע. יש שני תאי מטען, אחד מלפנים (50 ליטר) ואחד מאחור (100 ליטר) - נפח כולל צנוע מזה שמציעה פיאט 500.
מה אנחנו חושבים: מזראטי אחראית לכמה מהמכוניות היותר יפות שיוצרו בעשור האחרון, הן גם נשמעות בדרך כלל נפלא והנהיגה בהן מהנה למדי. אבל כמותג, ה-MC20 לא יכולה הייתה להגיע מוקדם מדי. החברה האיטלקית נתפסת כיום כמיושנת יחסית, אחת שאינה משקיעה במיוחד בפיתוח דגמיה הקיימים ובוודאי לא מביטה רחוק מספיק קדימה. כך שעבורנו לפחות, תענוג לראות אותה מחדשת. נקווה שזה יקרה גם במכוניות היותר נגישות שלה - יחסית.