בצעד חסר תקדים הוציאה הרשות לספורט מוטורי צו סגירה למסלול המירוצים הגדול בארץ, בשדה תימן שליד באר שבע. הצו שהוצא ביום שישי קבע סגירה ל-72 שעות, עד לביצוע שימוע למנהליו שתוכנן להיום. אולם משיקולי הרשות נדחה האירוע ליום חמישי. לפי קביעת הרשות, לא ניתן יהיה עד אז לקיים על המסלול אירועים מוטוריים.
1 צפייה בגלריה
מסלול שדה תימן
מסלול שדה תימן
מסלול שדה תימן
לטענת הרשות, המסלול טרם קיבל רשיון הפעלה לשנת 2022, ופועל לכן בניגוד לחוק הנהיגה הספורטיבית. תלונת הרשות מתמקדת באירוע שהתקיים בשדה תימן ביום שישי האחרון, במסגרתו נערך אימון בנהיגה בטוחה וחווייתית למכוניות פרטיות רגילות, עם רישוי רגיל (צהוב) לכביש. לטענת הרשות, עלתה על המסלול בו זמנית גם מכונית מירוץ חוקית, בעלת לוחית רישוי אפורה, שילוב האסור לפי תקנות הספורט המוטורי מטעמי בטיחות.
לטענת מפעיל האירוע, מכונית המירוץ עלתה על המסלול בסיום האימון, לאחר ששאר המכוניות ירדו ממנו, נסעה בנהיגה איטית לבדיקת תקינות וירדה ממנו ברגע שמנהל המסלול ביקש זאת.
מהרשות לספורט מוטורי במשרד הספורט נמסר, כי "צו סגירה מנהלי הוטל על מסלול מוטור סיטי במועצה האזורית בני שמעון, לאור פעילות ללא רישיון במסלול לשנת 2022 ובניגוד לחוק הנהיגה הספורטיבית (2005). כל הניסיונות לפניות חוזרות ונשנות לבעל המסלול להסדיר נושא זה לא נענו. במהלך סיור פיקוח שנערך עלידי מנהל תחום אכיפה ורישוי ברשות לנהיגה ספורטיבית, נמצא כי מתקיימת פעילות הדרכה ו-או אימון במסלול של כלי רכב תחרותיים וכלי רכב בעלי לוחית רישוי צהובה באותו זמן על המסלול.
"בנוסף, נמצא כי במתחם המסלול מתקיימת הדרכה ו-או אימון בכלי תחרותי כהגדרתו בחוק. על אף בקשות והנחיה מפורשת להפסיק את הפעילות, הפעילות המשיכה כסדרה. יש לציין כי פעילות במסלול זה באופן בו התקיימה מהווה סיכון משמעותי לפגיעה בביטחון הנהגים והצופים. נוכח כך ובאופן חריג, הוחלט ברשות על הפסקת הפעילות במסלול לאלתר".
עוד נמסר מהרשות: "הרשות פועלת בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל והמועצה האזורית לאכיפת הצו ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה לשמור על בטיחותם של ציבור הנהגים והמבקרים בכל מסלולי המירוצים בארץ".