בקצרה:
  • ארבע שנים אחרי הפסקת הייצור, DS4 חוזרת
  • עדיין בלי חשמל, כן עם בנזין והברידי-נטען
  • תג המחיר מתחיל ב-219 אלף שקל
ברוכה השבה: ארבע שנים לאחר שייצורה הופסק בשל נתוני מכירות מאכזבים, לחטיבת היוקרה הצרפתית יש שוב נציגות בקטגוריות המשפחתיות קומפקטיות יוקרתיות. ה-DS4 שמתחילה כעת שיווק בישראל היא דור שני בשושלת, וחולקת פלטפורמה, רכיבי הנעה ואת פס הייצור ברוסלסהיים עם אופל אסטרה החדשה. כבעבר, היא תתמודד עם מתחרות כמו אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1 ומרצדס A קלאס, תחרות קשה במיוחד.
4 צפייה בגלריה
DS4
DS4
(צילום: ניר בן זקן)
המכונית הצרפתית תוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה: בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (225 כ"ס), תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. לצדה תוצע היברידית-נטענת, עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר (180 כ"ס) ומנוע חשמלי (110 כ"ס), 225 כ"ס, הנעה קדמית ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית זהה.
מצברי 12.4 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-60 ק"מ. למרות הספק זהה ומשקל עצמי גבוה ביותר מ-200 ק"ג, הגרסה ההיברידית-נטענת מהירה יותר בזינוק ל-100 קמ"ש (7.7 שניות לעומת 7.9 שניות).
מה עוד צריך לדעת: כבסיס משמשת פלטפורמת EMP2 המודרנית של הקונצרן, ובהשוואה ל-DS4 הקודמת היא ארוכה ב-11.5 ס"מ (440 ס"מ), רחבה ב-2 ס"מ (183 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך בכ-6 ס"מ (267.5 ס"מ). תא המטען בגרסת הבנזין גדול ב-45 ליטר (430 ליטר), בעוד שבגרסה ההיברידית-נטענת הוא קטן במעט (390 ליטר).
בהתייחס לתג המחיר ולרצון להשתלב בקטגוריית היוקרה, רשימת האבזור בגרסת הבסיס צנועה. למושבים הקדמיים כיוון ידני וללא כיוון גובה למושב נוסע ולוח מחוונים הדיגיטלי צנוע ("7). יש מסך מגע ("10), תצוגת נתונים עלית, מנופי שליטה ידנית בהילוכים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, מפתח חכם וחישוקי "19. הגרסה הבכירה (229 אלף שקל) מוסיפה ריפוד משולב אלקנטרה למושבים עם כיוון חשמלי לנהג, מצלמת חניה היקפית ודלת תא מטען חשמלית.
ההיברידית-נטענת תוצע בשתי רמות גימור. בסיסית (ב-249 אלף שקל) ובכירה המכונה קרוס (279 אלף שקל) עם מאפייני עיצוב של רכב פנאי (פסי גגון וגימורים שונים) ואבזור עשיר יותר הכולל כיוון חשמלי, חימום, קירור ועיסוי למושבים הקדמיים, ריפודי עור וחלון שמש.
אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת וכרית אוויר בין הנהג לנוסע המפחיתה פגיעה במקרה של תאונה צידית.
מה אנחנו חושבים: הדור השני למשפחתית של DS נראית על הנייר כמו תשובה טובה יותר לדומיננטיות הגרמנית. עם עיצוב מרשים וייחודי יותר אבזור ומערכות בטיחות מתקדמות מאלו שמוצעות בגרסאות הבסיס של הגרמניות. וגם, הנעה היברידית-נטענת הקיימת (בינתיים) רק במתחרה של מרצדס.
אי אפשר להתעלם מכך ש-DS, הנמצאת עמנו כבר מספר שנים, עדיין לא זוכה למעמד דומה לשלושת הגרמניות, בישראל ובעולם. לא מבחינת מיצוב-מיתוג ולא מבחינת היקפי מכירות. ויש לה עוד כברת דרך לעבור גם כדי להשתוות מבחינות אלה לוולוו ולקסוס השייכות לסוג של תת-יוקרה בשוק. מה שבטוח, כעת יש לה לפחות (בפעם הראשונה לטעמנו) מתמודדת ראויה בקטגוריית הליבה, שאמורה לאפשר לה לצמצם פערים.