הלכו בקרת השיוט האוטונומית המשודרגת והחימום להגה ולמושבים: טסלה סוגרת את הפירצה שאפשרה לישראלים להוסיף למודל 3 שרכשו תוספות החסומות בארץ, באמצעות רישום כוזב והתחזות לאירופאים או אמריקאים.
1 צפייה בגלריה
 טסלה ישראל - סוגרת פרצות
 טסלה ישראל - סוגרת פרצות
טסלה ישראל - סוגרת פרצות
(אודי עציון)
נציגי יצרנית הרכב יצרו בשבועות האחרונים קשר עם נהגים שהורידו מחנות התוספות של החברה שדרוגי תוכנה, בהם אפשרות להאצה מהירה יותר, בקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת מעבר נתיבים באמצעות איתות בלבד וחימום להגה ולמושבים.
טסלה היא יצרנית הרכב הראשונה שמציעה שדרוגי יכולת לדגמיה OTA, ר"ת של Over the air, חיבור מרחוק באמצעות תקשורת סלולרית לצורך תיקון תקלות או שדרוגים. אולם בישראל אין עדיין אפשרות כזו, בעיקר בשל מחלוקת עם רשות המסים על מיסוי התוספות.
הרשות דורשת לחייב שדרוגים כאלה כמו על רכישת חלפים, סעיף המכניס למדינה כחצי מיליארד שקל בשנה מגביית מס קנייה ומכס, לפני מע"מ. טסלה מצדה דורשת כי רכישות כאלה יחויבו במע"מ בלבד, ועד להשגת הסכמה נמנעה מלפתוח את אופציית הרכישה ללקוחותיה כאן.
כפי שנחשף ב-ynet לפני כשלושה חודשים, בעלי טסלה זריזים גילו כי העברת רישום הרכב בממשק החברה למדינה באירופה או ארה"ב, פותחת את אופציות הרכישה הנעולות. בין היתר שילמו בעלי מכוניות בארץ כ-2,000 דולר עבור שיפור התאוצה (רק בדגם לונג ריינג') ו-230 דולר עבור פתיחת יכולות החימום של ההגה והמושבים. אך נציגי טסלה שהבחינו בכך הודיעו בעבר כי במהלך מאי ינותקו מהשירותים שהורידו ואמורים להיות חסומים לשימוש בארץ, ובמקביל יוחזר הכסף ששולם עבורם.
במקביל חסמה טסלה בחודש שעבר, במהלך שעורר זעם רב בקרב לקוחותיה, את האפשרות לעקוף בארץ את חסימת שירות הסנטרי שלה. המערכת עושה שימוש במצלמות שממילא מותקנות ברכב (עבור מערכות הבטיחות), ויכולה לזהות ניסיונות גניבה, פריצה, ונדליזם או פגיעות קלות ברכב בזמן שהוא עומד בחניה. המערכת מתוכנתת להפעיל את צופר הרכב כדי להתריע על כך, בניגוד לחוק הישראלי האוסר על הפעלת מערכות אזעקה בגלל מטרד הרעש שהן יוצרות.
למרות שהמערכת אינה קיימת בממשק המכוניות שנמכרות בארץ, בעלי הרכב גילו כי ניתן לשחזר חלק מהיכולות שלה תוך שימוש באפליקציות חיצוניות שמתחברות לרכב. כעת נחסמה פעולתן.לקוחות שהיו מרוצים מהאפשרות להגן את רכבם זועמים על טסלה המסרבת לעדכן את המערכת במכוניות שנמכרו בארץ, 7,500 עד כה, כך שהתרעה לא תפעיל את הצופר.
מטסלה ישראל לא נמסרה כל תגובה.