בקצרה:
  • פלסן סטורם ריידר מותאם כעת לצבאות נאט"ו
  • עם יכולת כביש ושטח משופרת
  • יאפשר לרכוש אותו כקיט להרכבה במדינת היעד
ממוגן משופר: שנתיים וחצי לאחר שנחשף הרכב הייעודי-ממוגן מבית פלסן מצפון הארץ, עובר הסטורם ריידר סדרת השבחות ושיפורים שיתאימו אותו לתקן המחמיר של צבאות ברית נאט"ו. בכך יכולה החברה הישראלית להרחיב באופן משמעותי את קהל הלקוחות הפוטנציאליים, בעיקר במדינות המערב. בנוסף, מעתה ניתן לרכוש אותו כקיט להרכבה במדינת היעד, יתרון משמעותי עבור מדינות הרוכשות את רכבי הקטגוריה הבטחונית בכספי מיסים.
4 צפייה בגלריה
פלסן סטורם ריידר
פלסן סטורם ריידר
(צילום: רונן טופלברג)
מה חדש: בפלסן ביצעו שורה ארוכה של שינויים, בין היתר ביחידת ההנעה העדכנית ששמגיעה מפורד סדרה F. המנוע הוא עדיין V8 טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר עם 330 כ"ס, אבל הוא מחובר כעת לתיבת 10 הילוכים אוטומטית שאמורה לשפר משמעותית את ביצועיו בכביש ובשטח. ההנעה כפולה-קבועה דרך תיבת העברה עם נעילה לדיפרנציאל המרכזי, הילוך כוח ונעילות לדיפרנציאלים הרוחביים (אחורית וקדמית).
4 צפייה בגלריה
פלסן סנדקאט סטורם-ריידר
פלסן סנדקאט סטורם-ריידר
(צילום: ניר בן זקן)
צמיגי מישלין X-פורס אל-תקר מגיעים כעת במידה גדולה יותר (365/80 לעומת 335/80) לטובת אחיזה עדיפה בקרקע דלת אחיזה ויאפשרו שחיקה נמוכה יותר, תוך שיפור מרווח הגחון ב-2.2 ס"מ (44 ס"מ) ובכך צפויה להשתפר גם יכולת העבירות. יש גם מנגנון נעילה לחישוק ("20) כדי למנוע את פריקת הצמיג בנסיעה בלחץ אוויר נמוך, וכמובן מערכת ניפוח או הוצאת אוויר עצמית לכל אחד מהגלגלים. מהלך המתלה (נפרדים, עצמות עצה כפולות בכל פינה) ארוך כעת יותר ולטענת החברה, רעשי רוח ודרך מבודדים טוב יותר.
המראה נותר כמעט זהה לדגם המוחלף אך הסבכה והכנפיים מלפנים חדשות. גופי תאורה עדכניים ושינוי מיקומם של חלק מהמתגים בסביבת הנהג אמורים לשפר את נוחות התפעול ולהתאים לתקנים המחמירים של נאט"ו.
4 צפייה בגלריה
פלסן סטורם ריידר
פלסן סטורם ריידר
(צילום: רונן טופלברג)
מה דומה: הסטורם ריידר הוא רכב ראשון שפלסן מפתחת מהייסוד, בניגוד לכלים קודמים שהתבססו על שלדה ומיתלים של טנדר פורד F550. הוא מוגדר "ממוגן-טקטי", כלומר כלי המאפשר לחימה התקפית, במנעד רחב של תרחישים ותוואי קרקע כולל שטח קשה לעבירות.
קפסולת המיגון הייחודית שעיצבה פלסן משמשת כשלדה אליה מחוברים מכלולי הנעה ומיתלים. לדברי החברה, תכנון הקפסולה החדש מייצר "מרווח ספיגה" בין הרצפה ותא הנוסעים כנגד מיקוש כבד. כבעבר, הרכב מציע מקום ל-10 לוחמים (כולל נהג) עם פריקה מהירה הודות לתצורת חמש דלתות ופתח חירום למילוט מהגג.
4 צפייה בגלריה
פלסן סטורם ריידר
פלסן סטורם ריידר
(צילום: רונן טופלברג)
מה אנחנו חושבים: הסטורם ריידר הוא רכב מאוד מרשים מבחינת יכולת ונותר להסיר את הכובע בפני החברה מהגליל העליון שהצליחה כבר בניסיון ראשון לייצר רכב שלם, ולא רק להסב ולמגן רכב קיים. מניסיוננו, הסטורם ריידר מציג יכולת גבוהה בכביש ובשטח, עם רמת מיגון ויכולת נשיאת לוחמים גבוהות יחסית לממדיו הקומפקטיים. כעת עם התאמה לתקני נאט"ו הוא צפוי להיות אטרקטיבי משמעותית בחו"ל ולהעמיס על אנשי הייצור של החברה. צרות טובות.