בקצרה:
  • אב טיפוס לרכב פנאי חשמלי קטן מבית סיאט
  • יוצג תחת מותג קופרה, בעיצוב אגרסיבי
  • תכניות הייצור כרגע: רק ב-2025
חשמלי קטן: לפני כחצי שנה דיווחנו על החלטת הנהלת פולקסווגן, לפיה סיאט תהיה זו שתוביל פיתוח דגמים חשמליים קטנים בקונצרן. בדומה לאחריות שקיבלה על דגמי בנזין, כמו במקרה של האיביזה הנוכחית, בה סיאט הייתה ראשונה לאמץ את פלטפורמת MQB-A0 שמשמשת דגמי סופר-מיני וגרסאות פנאי המבוססות עליהם של כל מותגי פולקסווגן.
ובקרוב תציג היצרנית הספרדית את הקופרה אורבן-רייבל, אב-טיפוס ראשון לרכב חשמלי קטן שיזכה לפרימיירה בתערוכת הרכב הקרובה של מינכן - מחליפת האירוע הגדול והדו-שנתי בפרנקפורט. עד אז מסתפקת היצרנית בסרטון קצר ותמונה של החלק האחורי החושף ספוילר עצום מידות.
1 צפייה בגלריה
קופרה אורבן-רייבל
קופרה אורבן-רייבל
קופרה אורבן-רייבל
מה אנחנו יודעים: גרסת הייצור לרכב שיוצג בעוד ימים ספורים תראה אור רק ב-2025, ותבוסס על פלטפורמת MEB- Lite שתשמש דגמים נוספים של פולקסווגן (כנראה תחת השם ID2), סקודה ויתכן שגם אודי. סיאט תהיה גם זו שתייצר עבור שאר המותגים במפעל החברה במרטורל, הסמוך לברצלונה, עם קצב ייצור שיכול להגיע לכחצי מיליון מכוניות בשנה, כמות דומה לכלל הייצור של סיאט כיום. תג המחיר אליו מכוונים בסיאט עומד על כ-20 אלף אירו, דומה למחירה של לאון חדשה.
מה אנחנו חושבים: בהתאם לקו הצעיר והתוסס שלה, סיאט נראית כמתאימה לקחת לעצמה את האחריות על פיתוח וייצור מכונית קטנות ומצליחות, ולא במקרה היא זו שקיבלה על עצמה את פיתוח הדגם החשמלי הקטן בקונצרן. אבל לצד המחמאות חשוב להזכיר כי תאריך יעד של 2025 נראה - בהתחשב בקצב התפתחות שוק הרכב החשמלי - רחוק מדי, כמעט לא רלוונטי. פולקסווגן צריכה פתאונות מהירים יותר, ויש לנו הרגשה שאלה אכן יגיעו.