בקצרה:
  • מיני מחשמלת גם את גרסת הקבריולה
  • מערכת ההנעה זהה לקופר SE
  • הייצור מוגבל ל-999 יחידות, אף לא אחת לישראל
חשמל ורוח בשיער: מיני חשפה קבריולה חשמלית, עם גג נפתח ומערכת ההנעה של הקופר SE. זו כוללת מנוע חשמלי (184 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות, 0.9 שניות יותר מגרסת ההאצ'בק. טווח הנסיעה יעמוד על 201 ק"מ בלבד, 27 ק"מ פחות מגרסת ההאצ'בק בשל תוספת המשקל ומקדם גרר גבוה יותר. קיבולת המצברים לא פורסמה, אך הם צפויים להיות בקיבולת דומה (32.6 קוט"ש) עם אותה מערכת טעינה מהירה (50DC) ומילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה.
מה עוד צריך לדעת: הממדים זהים לגרסת הבנזין, לרבות תא המטען הזעיר (160 ליטר). היא תישא את אותם סממני עיצוב של הקופר SE החשמלית, לרבות סבכה שונה ואטומה מלפנים וחישוקי "17 ייחודיים. גם סביבת הנהג דומה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("5) ותצוגת נתוני צריכה וטווח חשמלי, בלם-חניה חשמלי ומתג הנעה בצבע צהוב. מסך המגע ("8.8) שנשלט גם על ידי חוגה נותר זהה לגרסאות הבנזין, וכך גם מנגנון הפתיחה החשמלי של הגג העובר ממצב סגור לפתוח ולהיפך בתוך 18 שניות במהירות של עד 30 קמ"ש.
מה אנחנו חושבים: מיני הייתה בתחילת האלף אחד הדגמים הנחשקים בתעשייה, כשהיא מובילה אופנת רטרו מלהיבה. אבל בינתיים שינתה כיוון מקטנה-שובבה, זריזה וייחודית, למכונית בוגרת יותר, מרובת גרסאות (שלא כולן הצליחו) ועם אישיות שמעט הלכה לאיבוד. וגם עם צמיחה ניכרת בממדים ובעיקר - מעט מדי חידושים ב-20 שנים. וזה בולט בעיקר לאור דהירת תעשיית הרכב לחשמל, כשמיני עצמה נותרה מאחור עם דגם חשמלי יקר ובעל יכולות מוגבלות ביחס למתחרים. השעון מצלצל מיני, נא להתעורר.
השילוב שמיני מציגה כעת – חשמל וגג נפתח – ייחודי כיום בשוק מצד אחד, אבל מצד שני ייצור מוגבל וודאי יביא עימו תג מחיר גבוה משמעותית מהמתחרה הישירה שמציעה שילוב דומה – פיאט 500e. אם מיני רוצה להישאר רלוונטית היא חייבת לעשות הרבה יותר מכך, ולהביא במהרה לייצור סדרתי את הדור הרביעי והכל-חדש, אבל העובדה כי ההצגה הרשמית מתוכננת רק לשנה הבאה לא מעודדת.