בקצרה:
  • ה-CX-90 יהיה הדגם הגדול והיקר של מאזדה
  • עם מקום לשבעה והנעה היברידית נטענת
  • צפוי לנחות כאן במהלך 2023
פנאי משפחתי: מאזדה תחשוף בקרוב את ה-CX-90 כמחליף ה-CX-9. בשונה מקודמו הוא ינחת בישראל במהלך שנה הבאה ויהיה רכב פנאי לשבעה נוסעים ראשון באולם התצוגה המקומי. הוא יאפשר ליצרנית היפנית להתמודד מול מתחרים כמו פורד אקספלורר, שברולט טראוורס, סובארו איבולטיס, יונדאי פליסייד וגם ג'יפ גרנד צ'ירוקי L.
בסיס חדש, חיזוק חשמלי: ה-XC-90 יהיה רכב פנאי שני של מאזדה שמתבסס על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה שפיתחה, כחלק מתהליך שמבצעת היצרנית הקטנה מהירושימה למצב את עצמה גבוה מבעבר, באזור היוקרה.
הוא יצויד במנועי שישה צילינדרים חדשים, בנזין בנפח 3.0 ליטר או טורבו דיזל בנפח 3.3 ליטר, עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. בנוסף תוצע גם גרסה היברידית נטענת, לראשונה בדגם של היצרנית בצפון אמריקה, ככל הנראה מערכת הנעה דומה לזה של ה-CX-60 החולק עימו פלטפורמה. עם שילוב בין מנוע בנזין, ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר (190 כ"ס), עם מנוע חשמלי (136 כ"ס) והספק משולב של 327 כ"ס. גם כאן החיבור הוא לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה בעוד שמצברי 17.8 קוט"ש אמורים לאפשר טווח נסיעה נקי מזיהום של 60 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: ה-CX-90 הוא דגם סופר חשוב עבור מאזדה בישראל. גם כי הוא יאפשר לה לראשונה להציע כאן רכב פנאי עם מקום לשבעה, קטגוריה הזוכה לביקושים אדירים. ולא פחות מכך הוא גם מציעה שילוב נדיר כיום בקטגוריה של מערכת הנעה היברידית נטענת.
האתגר העיקרי עימו תיאלץ להתמודד יבואנית מאזדה הוא תג מחיר שצפוי להיות גבוה משמעותית מהדגמים האחרים שיעמדו לצידו באולם התצוגה. ולכן ספק רב אם הוא יהפוך לרב מכר, אבל הוא בהחלט עשוי לסייע לשדרוג מיצובו של המותג.