בקצרה:
  • המותג הסיני הונגצ'י נחשב יוקרתי במדינת המקור
  • הראשון שיגיע לישראל יציע מקום לשבעה נוסעים
  • חשמלי, מסקרן עיצובית ויהיה יקר - כחצי מיליון שקל
5 צפייה בגלריה
הונגצ'י E-HS9
הונגצ'י E-HS9
(צילום: אמיר בורוביץ')
דגל אדום: הונגצ'י (Hongqi) היא חטיבת היוקרה של קונצרן הרכב FAW, אחד מהגדולים בסין, המדינה עם שוק הרכב ותעשיית הרכב הגדולים בעולם. ולא במקרה, היא גם אחראית לרכב השרד שמשמש את נשיא הרפובליקה העממית, ה-L5. משמעות השם הונגצ'י היא "דגל אדום", למרות שאין שום דבר סוציאליסטי בתג המחיר של מכונית השרד בסין (2.6 מיליון שקל, לפני מיסים) או במנוע הענק שלה (V12 בנפח 6.0 ליטר). את המותג תייבא לישראל סמלת, לשעבר רק מותגי קונצרן פיאט, כיום - לאחר המיזוג עם קרייזלר האמריקאית - מחזיקה במספר שיא של תשעה מותגים.
קצת יותר מרק השראה מרולס רויס: הדגם הראשון שנחת כאן לצורכי ניסוי ותקינה הוא ה-E-HS9, רכב פנאי חשמלי גדול עם מקום לשבעה נוסעים, המשווק זה זמן מה גם בנורבגיה. על העיצוב - הלא ממש מעודן יש להודות - חתום ג'יילס טיילור, שערק למותג הסיני מתפקיד מנהל מחלקת העיצוב ב... ניחשתם נכון, רולס רויס.
5 צפייה בגלריה
הונגצ'י E-HS9
הונגצ'י E-HS9
(צילום: אמיר בורוביץ')
כמה גדול הרכב הזה? בהשוואה לאודי Q7, בעצמו דגם גדל-מידות, הוא ארוך ב-15 ס"מ (521 ס"מ), רחב ב-4 ס"מ (201 ס"מ) נמוך ממנו ב-3 ס"מ (171 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-11.5 ס"מ (311 ס"מ) שאמור להקנות מרחב מחיה נדיב ליושבים מאחור' בעיקר בסידור אופציונלי שכולל צמד מושבי קפטן במקום ספסל בשורה השניה. כשכל המושבים בשימוש עומד נפח תא המטען על 255 ליטר ליטר בלבד, בעוד שקיפול (חשמלי כמובן) של השורה השלישית מגדיל את הנפח ל-796 ליטר (56 ליטר יותר מהQ7).
בסביבת הנהג יש כמויות מסחריות של עור, אלומיניום ועץ, עם אפשרות בחירת צבעים מגוונת. מלפנים יש אפשרות ללא פחות מארבעה מסכים - לוח מחוונים, מסך עליון לניווט-בידור, תחתון לבקרת האקלים ומסך ייעודי מול פני הנוסע. ליושבים מאחור שלושה מסכים, שניים בגב המושבים הקדמיים, אחד במרכז לשליטה בבקרת האקלים.
ביצועים מחשמלים: ה-E-HS9 מוצע בשתי גרסאות. לבסיסית צמד מנועים חשמליים – אחורי וקדמי עם 218 כ"ס כל אחד ותפוקה משולבת של 436 כ"ס. מצברי 84 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של 396 ק"מ. לגרסה הבכירה מנוע חשמלי חזק יותר עם 333 כ"ס ומנוע קדמי זהה, עם תפוקה משולבת של 551 כ"ס. אלו מאפשרים לרכב הכבד זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות, 0.8 שניות פחות מאודי e-טרון ו-0.2 שניות פחות ממרצדס EQC. מצברי 99 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של 465 ק"מ. טעינה מהירה תאפשר להוסיף 100 ק"מ בתוך 10 דקות.
הגרסה הבכירה מצוידת במערך מתלי אוויר אדפטיביים מלפנים ומאחור עם קשיחות משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, ותמיכה טובה יותר במשקל העצמי הגבוה. שמשות כפולות כציוד תקני אמורות לבודד רעשי רוח ודרך מהם סובלות מכוניות חשמליות. עוד נציין כושר גרירה גבוה ביחס לרכבים חשמליים שעומד על 1.5 טון.
מה אנחנו חושבים: ה-E-HS9 נראה כרכב פנאי מאוד מרשים ואם היה מגיע כרגע, היה גם ראשון להציע שילוב ייחודי של הנעה חשמלית, מקום לשבעה נוסעים וביצועים נאים מאוד. ולפחות בתמונות נראה כי תא הנוסעים איכותי ומאובזר בנדיבות. בנורבגיה מוצמד לו תג-מחיר דומה לאודי e-טרון, כך שהמחיר המשוער שלו צפוי לעמוד כאן על כחצי מיליון שקלים. בכך הוא יתרחק מאוד מקטגוריית הסיניים הזולים לרכישה כמו MG וג'ילי ומן הסתם לא יזכה לפופולריות דומה גם אם יתגלה כמצוין. אבל דגמים עתידיים של המותג עשויים לשאת תג-מחיר נמוך יותר, ובכך ישפרו את הרלוונטיות המקומית. יהיה מעניין.